Sommerklokke

Medlem
6. feb. 2017
Sted
Norge
hei! i sommer skal jeg på en del reiser og trenger derfor en bruksklokke, det jeg ønsker (som sikkert gir noen her inne litt hodebry) er en billig klokke, dette er fordi vi reiser igjennom Asia, Russland, USA og europa.
Det jeg trenger er en bruksklokke! kriterier, den må tåle vann(primært 200.) primært dykkerklokke altså. dette kommer av at vi vill være såpass flyttbare at det ikke er noen plass å ta den av seg eller oppbevare sikkert. den må ha ganske klassisk utsende, den må kunne brukes i mange situasjoner, altså kan ikke ha en svær murstein, den må kunne passe inn i en konservativ stat i USA og kunne brukes til dress nesten like godt som den kan brukes til dykking i Bali, må kunne brukes på ski i Sveits og være grei til rolig hytteliv på Tjøme.

pris segment ligger på rundt 500-1500 siden resten av pengene har gått til Forbredelse av turen.
ønsker også qartz siden det er enkle klokker som veier lite, enkle, holder god tid og generelt liker det bedre
Vel dette var bruksområde nå har vi konstatert at det er er en maritim/dykkerklokke vi er ute etter!
det står mellom tre alternativer akkurat nå, før var det timex weekender casio duro og sthurling grand regatta.
men etter som jeg har funnet ut at jeg trenger noe som kan dykkes med ligger jeg heller mot dykkerklokke det står altså mellom casio duro (link https://www.walmart.com/ip/Casio-Men-s-MDV-106-1AV-Duro-200-Diver-s-Watch/33482304 ) eller sturhling ( link http://www.stuhrling.com/Mens/Aquadiver/395.33U16.html )
jeg har noen klokker fra før, tissot t tuch og en vintage omega seamaster men disse vill jeg ikke ha med på turen, derfor jeg ønsker en billig og bra ikke automatisk klokke, jeg vill gjerne høre positive og negative sider ved begge muligheter eller høre helt andre muligheter i prisnivået :) jeg har hørt casioen er idiotsikker men liker utseende til sthurlingen bedre... så takk for meg og kjør debatt

Høres ut som en artig tur dere skal på, og forstår behovet for en pålitelig klokke i en slik situasjon.
Dog kjenner jeg at jeg klør litt når jeg hører at du vil ha batteriklokke(ikke at det er noe galt i det, men lite som fenger i det prisområdet du nevner her - for min del), så jeg kommer med det åpenbare valget først som sist - Seiko SKX007.
Den fungerer like fint på stranden som i styremøte, til dykk i dypet og på de høye fjell. Den er også utrolig allsidig hva remmer angår, så du bytter raskt uttrykk på den.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Eventuelt fetteren 009, her udødeliggjort av den evigunge og uhørt kule Robert Redford.
image.jpeg

Uansett valg, god tur og lykke til!

heisann :) ja altså det med ikke automatisk er bare det at jeg har det fra før og ønsker at dette skal være lette, og disponible klokker som det ikke er så farlig med :) syns den sthurlingen ser så utrolig fin ut i blå men er det noen som kan si noe om kvalitet på denne? hatt de mere en to dager før de går i stykker ect? liker også quatz for at jeg bare kan hive de i skuffen når jeg kommer hjem og ta den på når jeg føler for det uten å måtte riste liv og stille den igjen samt at man får tak i batterier i alle jalla urmakere på andre siden av kloden

Seiko SKX. Ikke noe å lure på. Hvis den blir liggende i skuffen etter at du kommer hjem selger du den bare her inne, men jeg tipper du kommer til å bli så glad i den at du vil beholde den :)

Redigert: