Sommerkonkurranse hos Bjerke

Folkens,

Ikke for å være gledesdreper på noen som helst måte, men bør man ikke være litt varsom med å legge ut bilder av sine dyre klokker på en helt åpen facebook-side? Når bildene legges ut under fullt navn, vil det jo være lett for folk med uærlige hensikter å spore opp adresse og andre relevante opplysninger. Kanskje det ikke akkurat er klokka man isåfall er ute etter, men man viser jo for omverden at man generelt har god råd, og da vil skurkene kanskje tenke at det er verdt å svinge innom akkurat ditt hjem i ferien?

Just my two cents :)
 
Folkens,

Ikke for å være gledesdreper på noen som helst måte, men bør man ikke være litt varsom med å legge ut bilder av sine dyre klokker på en helt åpen facebook-side? Når bildene legges ut under fullt navn, vil det jo være lett for folk med uærlige hensikter å spore opp adresse og andre relevante opplysninger. Kanskje det ikke akkurat er klokka man isåfall er ute etter, men man viser jo for omverden at man generelt har god råd, og da vil skurkene kanskje tenke at det er verdt å svinge innom akkurat ditt hjem i ferien?

Just my two cents :)

Litt sant det du skriver, men vi har vel ingen garanti på hvem som er inne her på TS :confused:

Det med å vise at en har "god råd" har jeg vanskelig å svelge.....Hva skal en gjøre med huset/leiligheten en bor i, bilen/sykkelen en måtte ha o.s.v.??

Har mer tro på en god verdisakforsikring og en evt fastboltet safe.

God sommer! ;)
 
Litt sant det du skriver, men vi har vel ingen garanti på hvem som er inne her på TS :confused:

Det med å vise at en har "god råd" har jeg vanskelig å svelge.....Hva skal en gjøre med huset/leiligheten en bor i, bilen/sykkelen en måtte ha o.s.v.??

Har mer tro på en god verdisakforsikring og en evt fastboltet safe.

God sommer! ;)

Ideelt sett burde alt man har vært pakket inn i svart plast, men det hadde vært kjedelige greier ;) Her inne har vi tross alt bare kallenavnene våre, det er flashingen av både navn og klokke jeg tenker kanskje er litt risky. Men det er mulig jeg bare er litt overforsiktig - muligens en yrkesskade.

God sommer! :D
 
tjuver er nok latere enn at de overvåker slike tilstelninger på facebook. De går nok heller på skattelister for å få full oversikt på både formue og inntekt.
 
Litt sant det du skriver, men vi har vel ingen garanti på hvem som er inne her på TS :confused:

Det med å vise at en har "god råd" har jeg vanskelig å svelge.....Hva skal en gjøre med huset/leiligheten en bor i, bilen/sykkelen en måtte ha o.s.v.??

Har mer tro på en god verdisakforsikring og en evt fastboltet safe.

God sommer! ;)

Enig her. Alternativt kan man si at man samler på klokker OG håndvåpen... ;) Jeg sier nødvendigvis ikke at jeg samler på håndvåpen, men jeg kaller meg jo SpaceCowboy så feel free to find out... :cool:
 
Personlig har jeg foreløpig ikke postet noe på den konkuransen nettopp fordi jeg er litt paranoid.
Ikke kjempeparanoid, er jo mange her som vet mitt fulle navn, men jeg har aldri helt sett det som i min favør å poste på en helt åpen side om at jeg sitter på lettomsettelige verdigjenstander.

Sikkert litt for paranoid av meg... :)
 
Om det skulle lurke noen tjuvradder her inne håper jeg de leser dette også;
Biffen venter på deg, han slipper deg inn, men ikke ut igjen!

 
Bra initiativ av Bjerke, men burde vært avholdt på instagram for større markedsverdi og høyere deltager-antall