Et flertall anser det nok som temmelig ukult/harry å gå med klokke til 10 000+ allerede
Vel... I realiteten:
A) Klokke til 10,000+ som du har i XX år
B) Klokke til 5-6,000 som du har i 1 år.
Hva er e g e n t l i g mest harry?
Yepp!
8
Et flertall anser det nok som temmelig ukult/harry å gå med klokke til 10 000+ allerede
Mener du det? Eksentrisk og uforståelig kanskje, men harry? Ikke mitt inntrykk.Et flertall anser det nok som temmelig ukult/harry å gå med klokke til 10 000+ allerede
Mener du det? Eksentrisk og uforståelig kanskje, men harry? Ikke mitt inntrykk.
Enkelt! Det som er mest harry er Hublot, tett etterfulgt av Breitling.
Enkelt! Det som er mest harry er Hublot, tett etterfulgt av Breitling.
Det ser ut til at du kun regner med konsumprisindeksen, du må også huske valuta utviklingen;For oss her inne er dette opplagt. Men det er ikke oss klokkeprodusentene lever av, det er de store massene som bare vil ha en luksusklokke.
Når det å ha en luksusklokke plutselig vil si å si fra seg masse muligheter i hverdagen tror jeg mange av dem vil finne andre statussymboler å satse på. Ikke alle, men mange nok til at en klokkeindustri som allerede har sett et 20% fall i salget siden i fjor vil oppleve det som en stor krise.
Det hjelper selvsagt ikke at de har melket markedet for alt det er verdt de siste årene. Da jeg kjøpte min første Jaeger i 2010 kosta den 42.000. I dag koster den 93.000. Med naturlig prisstigning hadde den kosta 47. Allikevel stuper altså omsetningen.
Jeg tror dessverre den sveitsiske klokkeindustrien vil desimeres, og jeg tror den har gravd mye av graven selv. Gamle og ærverdige merker har blitt med kyniske luksuskonsern, og prisene har gått fullstendig over alle støvleskaft.
Da jeg kjøpte min første Jaeger i 2010 kosta den 42.000. I dag koster den 93.000. Med naturlig prisstigning hadde den kosta 47. Allikevel stuper altså omsetningen.
Med et skikkelig tynt automatisk urverk og noen år til med teknisk utvikling er jo faktisk en Reverso med én digital og én analog side et produkt som kunne fungert. Iallfall om elektronikken var utskiftbar.
Hva gjelder smartklokker, så håper jeg for guds skyld at Jaeger ikke leser aBlogToWatch, for de har nemlig laget sin tolkning av hvordan en "smart-Reverso" kan se ut....
Hva er disse mulighetene du snakker om her? Er det bare jeg som ikke ser nytten av en smartklokke?masse muligheter i hverdagen
Husk at smartklokkene nå tilsvarer smarttelefonene man fikk kjøpt i 2003. Kun for de spesielt interesserte.