Spørsmål ang. 16710

Medlem
6. juli 2010
Sted
Oslo
Kanskje et du spørsmål.. Men da er det enda enklere å få svar på det ;)
Hvordan kan man vite at en 16710 ble levert med pepsi insert fra ad, og ikke har blitt byttet senere?
Eller har ikke det noe å si? Er det like "orginalt" om man bytter insert senere?

Montanus :)

Hvordan kan man vite at en 16710 ble levert med pepsi insert fra ad, og ikke har blitt byttet senere?

Det tror jeg ikke man kan vite. Mulig det er en klistrelapp på ytterboksen, men utover det så er det meg bekjent ikke mulig å se hva slags insert den ble levert med originalt.

Det har ingen betydelse...

Om bezel inserten är rolex orginal har det mindre betydelse om den ble levert sånn eller är skiftad senare. Jag menar att der är kun på vintage klockor det påverkar värdet om det sitter en service replacement bezel monterad eller orginal. På en 16710 är det alltså "like orginalt" om den är skiftad senare...

Detta argument går givetvis att vända på om/när denna börjar betraktas som vintage. ;)

Enig med Fredowich :)

Jeg synes originalitet kun har med riktig generasjon å gjøre. Om noen har byttet et bezelinsert ørten ganger betyr det ingen ting dersom alle insertene ser like ut og er fra samme generasjon.

Tusen takk for svar :)
Så det vil si at det ikke er noen annen forskjell mellom klokkene enn akkurat insertet?
Og at det er umulig å vite om klokken ble levert med pepsi eller sort insert?

:)