Spørsmål ang. Fuel Klokke

Medlem
17. april 2014
Sted
Oslo
Hei

Har en klokke som jeg kjøpte i Qatar for ca. 5 år siden. Var da ikke spesielt klokkeinteressert, så jeg gikk etter ett utseende som ser kult ut for en 18 åring.
Kjøpte meg da en klokke av merket Fuel.. Noen her som har noe kjennskap/erfaring med disse klokkene?
Klokken tikker og går fortsatt, men den har fått noen skader i glasset. Legger ved noen bilder.

FUEL WATCHES

Hvor mye tror dere det vil koste å bytte glass på denne?
Er dette noe man evt kan gjøre selv?

Takker for svar :)

Prisen for å bytte glass får du hos en urmaker. Om du er heldig finner du en urmaker som har masse gamle glass på lager slik at han finner et med nesten samme diameter som på din klokke.

Klokken ser for meg ut som en klokke i den rimligere enden av skalaen. Tror neppe den er produsert i Sveits som det står på rotoren. Open Heart med denne dekorering på broen sees ofte på klokker produsert i Kina. At klokken har en Panerai Crown Guard vitner vel også om at denne klokken er lagd i et land som ikke tar patenter og designbeskyttelse så veldig alvorlig. Tipper Fuel er et mushroom brand, popper opp med en fiktiv historie om at det er et familieeid selskap som har drevet i Sveits i tusen vis av år mens det bare er et navn på en skive lagd på en fabrikk i Kina.

Forbehold: Alt dette kun ut i fra dine bilder. Aner virkelig ingenting om klokkemerket FUEL.

Godt mulig et asia/fjernehimmelstrøk-produkt, men personlig syns nå jeg klokken er så gøyal og spesiell at bør absolutt ikke skrotes.
Har til og med månedsanvisning. Eier bør kanskje spandere litt penger på å få den gående.. Er vel adskillig verre ting å bruke kroner på.

Godt mulig et asia/fjernehimmelstrøk-produkt, men personlig syns nå jeg klokken er så gøyal og spesiell at bør absolutt ikke skrotes.
Har til og med månedsanvisning. Eier bør kanskje spandere litt penger på å få den gående.. Er vel adskillig verre ting å bruke kroner på.

Hadde droppet dette glatt. Beklager hvis jeg oppfattes grumpy men spar heller pengene til et dannet mekanisk urverk.
Tom

Ville ikke brukt de helt store pengene på å få satt i stand den klokken, inni der er det mest sansynligvis et Kina produsert værk som heter Seagull 2L55. Koster deg ca 60$ På nettet. Behold heller klokken som et morsomt minne:)
Bytte av glass koster deg noen lapper, men er nok ikke alle urmakere som vil anbefale deg å gjøre det. Begynner man og pille med sånne urværk er det ofte noe mer som går i stykker :/

Seiko har mange gode ventepølser ;)

Ville ikke brukt de helt store pengene på å få satt i stand den klokken, inni der er det mest sansynligvis et Kina produsert værk som heter Seagull 2L55. Koster deg ca 60$ På nettet. Behold heller klokken som et morsomt minne:)
Bytte av glass koster deg noen lapper, men er nok ikke alle urmakere som vil anbefale deg å gjøre det. Begynner man og pille med sånne urværk er det ofte noe mer som går i stykker :/

Seiko har mange gode ventepølser ;)

Den blir nok beholdt, men det blir ikke investert i bytte av glass.
Selv om den kanskje er "jalla", så er det klokken som kickstartet klokkeinteressen min.
Kan jo være kult å se hvor det hele startet når man får bygd seg opp en liten samling :)

Apropos Seiko, så kommer det en SKX007 i posten fra creationwatches om ikke så lenge :)