Spørsmål fra en nybegynner - min Omega Seamaster Professional Planet Ocean

Medlem
2. mai 2017
Innlegg
7
Sted
Oslo
Hei! kjøpte for noen mndr siden en brukt Semaster med papirer/kvittering eske(r) og sertifikater. en ting jeg lurer på er, når jeg søker på tilsvarende klokke så finner jeg bare klokker med annerledes urskive..min har hvite tall (merk: min har fått skiftet til sort bezel ring - den oransje har jeg solgt)..så det jeg lurer på er om noen som kan litt om Omega kan forklare meg litt om dette? kom denne klokken også med hvite tall? synes bare det er litt snodig og kan SVÆRT lite om klokker :)

(Watch No. 81892602 / Ref. 22085000 (fra sertifikat)

søk på Chrono.24.no:

Min klokke:
168394
 
Jeg mener den første generasjons modellen som hadde oransje bezel insert også hadde oransje numerals på urskiven.
Den modellen som hadde sort bezel insert kunne ha enten røde, eller hvite numerals.
Det kan jo være din klokke opprinnelig hadde sort bezelinsert, og at tidligere eier har anskaffet den oransje; altså at den sorte som nå sitter på klokken faktisk ER den orginale. ;)
 
Jeg mener den første generasjons modellen som hadde oransje bezel insert også hadde oransje numerals på urskiven.
Den modellen som hadde sort bezel insert kunne ha enten røde, eller hvite numerals.
Det kan jo være din klokke opprinnelig hadde sort bezelinsert, og at tidligere eier har anskaffet den oransje; altså at den sorte som nå sitter på klokken faktisk ER den orginale. ;)

hehe ja OK :) ble plutselig redd for at det var noe lureri på gang, selvom det meste tilsier at alt skal være ok! takk for svar!
 
Jeg mener den første generasjons modellen som hadde oransje bezel insert også hadde oransje numerals på urskiven.
Den modellen som hadde sort bezel insert kunne ha enten røde, eller hvite numerals.
Det kan jo være din klokke opprinnelig hadde sort bezelinsert, og at tidligere eier har anskaffet den oransje; altså at den sorte som nå sitter på klokken faktisk ER den orginale. ;)

Men i sertifikatet stod det vel at det var en 2208.50 og da er det vel oransje besel og røde tall?
I så fall er det vel kanskje skiven som er skiftet på ett eller annet tidspunkt.
 
Men i sertifikatet stod det vel at det var en 2208.50 og da er det vel oransje besel og røde tall?
I så fall er det vel kanskje skiven som er skiftet på ett eller annet tidspunkt.

Hmm ja kanskje det? se certificates under:

168411
 
Forklaringen jeg fikk fra Gjertsen(Protid) på dette var at de første planet ocean var enten med svart bezel og hvite tall på skiven eller oransje bezel og røde tall. Så ble det populært å skifte fra oransje til svart bezel og etterhvert kom det en tredje variant med røde tall og svart bezel.
Fritt gjenfortalt etter min skrale hukommelse;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og trdedekam