Spørsmål om Glashütte-modell

Medlem
23. des. 2012
Sted
Bergen
Jeg har lenge lurt på hva slags modell min fars Glasshütte er, og evt en omtrentlig årgang på modellen. Han sier selv han arvet/fikk klokken, men at han er usikker på modell og hvor gammel den er. Noen som har god peiling på GO her?

Her er et bilde av klokken: Bildr.no

EDIT: Etter å kikket en del finner jeg mange Karree-modeller som likner veldig, men ingen som er helt lik :<

Redigert:
Den er nok dessverre fake, ser hvertfall slik ut i mine øyne..

Hehe, er det jeg har mistenkt litt selv, ihvertfall siden han er så vag om hvor han fikk den fra. Aner ikke hvorfor han ikke bare sier det rett frem men, vil vel være litt storkar da.

Hva får dere til å tro det btw? Sikkert måter å finne det ut på, hadde vært artig å tatt han på det

Hehe, er det jeg har mistenkt litt selv, ihvertfall siden han er så vag om hvor han fikk den fra. Aner ikke hvorfor han ikke bare sier det rett frem men, vil vel være litt storkar da.

Hva får dere til å tro det btw? Sikkert måter å finne det ut på, hadde vært artig å tatt han på det

Det er definitivt måter å finne det ut på.
Om du vil ha en krystallklar bekreftelse, så ring eller send en email med bildet hit:

Both your Glashütte Original dealer and our service team within the manufactory are at your disposal. We can be reached at +49 (0)35 053 / 46-246 by telephone or by e-mail at service@glashuette-original.com.

....og så har vi en AD i Oslo som sikkert gir deg det du trenger.
En original GO.

Da har jeg sendt mail med bilde, så får vi håpe de gidder å ta seg bryet. Sjansen er vel stor for at den er en replica ja, til tross for at han hardnakket hevder å ha byttet reim og fått den godkjent "ekte" hos en urmaker. Ser ingen grunn til at man lar en slik klokke ligge og slenge rundt i huset om den hadde vært ekte.

Absolutt ALT stråler fake med denne. Kan si med 100% sikkerhet at denne er fake.

1. Modellen finnes ikke på ordentlig
2. Kombinasjonen av tourbillion og månefase er en slager hos fakeprodusentene. Finnes på mange andre merker.
3. Finishen er meget svak
4. En slik krone på en slik kasse ville aldri skjedd originalt fra GO

Her er f.eks. en fake Panerai med samme ståa som denne. Tourbillion og Månefase som ikke finnes på noen ekte Panerai
Panerai%20Luminor%20Marina%20Moonphase%20Tourbillion%20Black%20dial.jpg

Absolutt ALT stråler fake med denne. Kan si med 100% sikkerhet at denne er fake.

1. Modellen finnes ikke på ordentlig
2. Kombinasjonen av tourbillion og månefase er en slager hos fakeprodusentene. Finnes på mange andre merker.
3. Finishen er meget svak
4. En slik krone på en slik kasse ville aldri skjedd originalt fra GO

Her er f.eks. en fake Panerai med samme ståa som denne. Tourbillion og Månefase som ikke finnes på noen ekte Panerai
Panerai%20Luminor%20Marina%20Moonphase%20Tourbillion%20Black%20dial.jpg

Håper jeg en dag kan få innsikten til å spotte slikt på stående fot ;P Hva mener du btw med "finishen" ?

Håper jeg en dag kan få innsikten til å spotte slikt på stående fot ;P Hva mener du btw med "finishen" ?

Slik kassen er polert sier mye, både børstet og høypolert finish vil se bedre ut på ekte vare. Indeksene ser billige ut og selve "Tourbillionen" ser ut som alle de andre som blir produsert i Kina. Kan ramse videre, men kort fortalt er det kvaliteten på byggematerialene og hvordan disse er behandlet som fort avslører en fake klokke.

Kan jo poste et bilde av ekte vare under her, det gir liksom en annen følelse :)

glashutte-original-grande-cosmopolite-tourbillon-4.jpg

Så kort sagt bør jeg fatte mistanke så fort jeg ser en GO med både månefase og tourbillion? Evt kan jeg vel fort finne ut hvilke modeller som har begge. Tror det skal litt til før jeg skal klare å avsløre det kvalitetsmessige dog, menmen.

Ser ut til at fattern vil ha et forklaringsproblem neste gang jeg er på besøk !

Så kort sagt bør jeg fatte mistanke så fort jeg ser en GO med både månefase og tourbillion? Evt kan jeg vel fort finne ut hvilke modeller som har begge. Tror det skal litt til før jeg skal klare å avsløre det kvalitetsmessige dog, menmen.

Ser ut til at fattern vil ha et forklaringsproblem neste gang jeg er på besøk !

Ja, det ville jeg ha vært skeptisk til. Om det i det hele tatt finnes er det så limitert og dyrt at vi snakker om kun titalls eksemplarer på verdensbasis, og ikke bare noe som ligger slengt i en skuff for å si det slik.

Som regel ser det slik ut:

Glashutte_Panaomatic_Moonphase_Tourbillon_SSLE.jpg

Altså blodfake! ;)

Hehe, flotters. Takker for veldig gode svar :)

Holder dere oppdatert om jeg får svar fra GO-servicen !

Det du ser er ingen Tourbillion, men balansen. Alle mekaniske klokker har en slik, men ikke så mange som velger å vise den frem gjennom skiva. Dog ganske vanlig på fakes.

Det du ser er ingen Tourbillion, men balansen. Alle mekaniske klokker har en slik, men ikke så mange som velger å vise den frem gjennom skiva. Dog ganske vanlig på fakes.

Ahh, selvfølgelig er det det! Har ikke tenkt så mye over det der på fakes. De plasserer den jo som en Tourbillion på skiven nærmest. Til og med de rimeligste Tourbillionene fra Kina som ikke er fake kommer vel på noen tusenlapper uansett

Dear Mr. Holt,

Thank you very much for you inquiry.

I had a look at your picture and have to state, that this is a fake watch. On the first glance it seems to be a model out of our Lady Karree series, but we do not have produced this model with Tourbillon (complication at 6 o’clock position).

If you should have any more question, please do not hesitate to get in touch with me.

With best regards

Glashütte Original
Customer Care

Melding fra admin: Anonymiserte e-posten etter ønske fra avsender.

Redigert av en moderator:
Det er jeg også gitt. Det er nesten så jeg ikke har lyst til å gjøre det, i frykt over hvor flau han faktisk kommer til å bli :< Han har tidligere hatt andre fakes og ikke lagt skjul på det, men han ville kanskje ikke skuffe meg da jeg så han hadde en GO, som han vet jeg elsker, til tross for at jeg ikke har øye til å spotte en fake :|

Ellers så kan du kjøpe en ekte klokke til faren din som han får når du forteller det.
Da blir han kanskje flau, men antageligvis også ganske glad:)