Spørsmål om Omega Speedmaster

Medlem
27. sep. 2012
Innlegg
217
Hallo, fant denne på en klokkeside.
Selgeren er fra Peru, den står i $1575
Noen meninger om den? urskive original? riktig verk?

Dette står om den:
1967 Omega Speedmaster 321 Not Band 145.012 -67
Year : Serial 24,81x,xxx. 1967
Case : 40mm size. Nice thick case and lugs; Original Bezel/Insert; Original Pushers;Original Crown and Original Caseback. ( The Seamaster horse is still visible) in very good codidition the case
Movement : Omega 321 17 jewel operating accurately.
Crystal : Omega crystal and is in good shape.
Dial : Original
Accessories :Nothing


94464_122_vr9ai0.jpg


94464_888_2eav08x.jpg


94464_431_2zzl2q9.jpg


94464_888_2weazio.jpg
 
Ser umiddelbart ut som en herlig "pre-moon" til en meget hyggelig pris.
Viserne ser litt hvite ut, men tritiumet ser ut til å ha samme "gulning" som indeks markørene.
Sonens "Speedy" eksperter kan nok bidra med mye mer enn meg her.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nome93
Visere har blitt byttet og av nyere dato. Bezel har blitt byttet og av nyere dato. Mangler bilde av innsiden av baklokk for verifisering av referanse.

Ellers ok.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nome93
Jeg skjønner ikke helt spørsmålet? Dette vil være individuelt. Hvis du kan leve med de "imperfeksjoner" som klokka har og du synes det er en grei pris å betale så er det en fair deal. :)

Ja, forstår det. Egentlig det jeg mente var om man bør holde seg unna denne og lete etter noe bedre? Ble overrasket over prisen, har sett at de fleste må man gi mer for.
 
Nå er jo ikke dette en fasit, men gikk en pre moon for 12k på finn for noen uker siden. Denne hadde også nye visere.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nome93
Å diskutere pris er veldig vanskelig, det forandrer seg på kort tid, og det varierer veldig ift tilstand og hva som mangler av korrekte deler. Denne guiden her er den beste som er nå IMHO: http://speedmaster101.com/price-chart-2/

Hvis du ser i guiden ser du at en 145.012 er priset til USD 3600 i "Running" tilstand. Du vil dog trekke fra for hver del som ikke er korrekt. Her er typisk bezel feil, en korrekt DON-bezel ligger fort på en USD 5-800. Visere er enklere, de kan du typisk finne til en USD 2-300. Trekker du fra så vi snakker da typisk USD 2000-2500 for et eksemplar som mangler visere og bezel. Denne er priset til USD 1575. Slikt sett er det et godt kjøp som ei prosjektklokke.

Men igjen: basert på bilder som over. Ville nok bedt om bedre bilder før jeg hadde slått til på denne.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nome93
Å diskutere pris er veldig vanskelig, det forandrer seg på kort tid, og det varierer veldig ift tilstand og hva som mangler av korrekte deler. Denne guiden her er den beste som er nå IMHO: http://speedmaster101.com/price-chart-2/

Hvis du ser i guiden ser du at en 145.012 er priset til USD 3600 i "Running" tilstand. Du vil dog trekke fra for hver del som ikke er korrekt. Her er typisk bezel feil, en korrekt DON-bezel ligger fort på en USD 5-800. Visere er enklere, de kan du typisk finne til en USD 2-300. Trekker du fra så vi snakker da typisk USD 2000-2500 for et eksemplar som mangler visere og bezel. Denne er priset til USD 1575. Slikt sett er det et godt kjøp som ei prosjektklokke.

Men igjen: basert på bilder som over. Ville nok bedt om bedre bilder før jeg hadde slått til på denne.

Tusen takk, SpaceCowboy!
 
  • Liker
Reaksjoner: SpaceCowboy