Spørsmål om størrelse på Submariner

Medlem
18. juli 2010
Hei

Jeg er ny på forumet her og håper noen kan hjelpe meg. Jeg har veldig lyst på en Submariner (stål/sort) men er litt bekymret for størrelsen. Jeghar ikke allverdens håndledd og føler at det lett kan se litt feil ut med for stor klokke. Jeg har en Tag i dag som jeg er veldig fornøyd med. Der måler glasset ca. 28 mm og "vriringen" ca. 38 mm. Finnes Submariner i forskjellige størrelser ?

Hei, og velkommen til Tidssonen.

Submariner finnes kun i en størrelse.

Her er noen mål på forskjellige Rolex-modeller

Rolexdimensions.jpg

Rolex Sea-Dweller Deepsea er noen hakk større. Den måler 43mm i diameter x 17,6mm i høyden. Den har også 21mm lug-size kontra 20mm som er på Submariner.

Velkommen til forumet Bollmann,

Størrelsen på en Submariner passer utmerket til små håndledd.
Størrelsen er 40mm (v/"vriringen" eller bezel om du vil).

De fleste klokker av denne typen har mål på 40-42 eller større.
Om du er i tvil så prøv klokken på armen, Sub. eller tilsvarende.

Forøvrig et utmerket valg, en klassiker uten sidestykke.:p

Om du skulle finne den for stor er Explorer vesentlig mindre (36) og sitter lavere.

Lykke til.

Hei

Jeg er ny på forumet her og håper noen kan hjelpe meg. Jeg har veldig lyst på en Submariner (stål/sort) men er litt bekymret for størrelsen. Jeghar ikke allverdens håndledd og føler at det lett kan se litt feil ut med for stor klokke. Jeg har en Tag i dag som jeg er veldig fornøyd med. Der måler glasset ca. 28 mm og "vriringen" ca. 38 mm. Finnes Submariner i forskjellige størrelser ?

Ta turen til AD og prøv en på håndleddet :) Da finner du ut om du synes den er for stor for deg (noe jeg absolutt ikke tror at den vil være).

Jeg har ikke spes stort håndledd
Her kan du se noen av mine

39mm
bilde-1.jpg

39mm
bilde.jpg

41mm
IMG_0167.jpg

Jeg bor på Kolbotn - jobber i Oslo
Bare si i fra om du vil prøve

En Sub vil nok bli bra;)

Jon

Jeg gikk i mange år med en Tag Heuer 2000 på 38mm, har som deg ikke all verdens håndledd ;) Overgangen til Submariner, som var mitt første "dyre" ur, var helt uproblematisk. 40mm kassene til Rolex passer de aller fleste håndledd. Nå synes jeg forresten 44mm Panerai passer fint også :) Optimalt for meg er dog 40 - 42.

Jeg bor på Kolbotn - jobber i Oslo
Bare si i fra om du vil prøve

En Sub vil nok bli bra;)

Jon

Og om du tilfeldigvis er på Kolbotn for å treffe JonL må du si i fra. For der bor jeg og.
Og om du vil prøve en sub så kan vi jo ta en mini-GTG på Kolbotn.

Verden er ikke stor ! jeg bor på Kolbotn jeg også og blir gjerne med på en visning. Sender deg en PM

Bollmann og undertegnede hadde en liten GTG i går, og jammen skal jeg ikke drikke kaffe med JonL etterpå. Sonen er et hyggelig sted! (og det er Kolbotn også!)