Spørsmål til Panerai-eiere.

Medlem
10. april 2013
Hei! Jeg debuterer på dette forumet med et spørsmål til Panerai-eiere; er de behagelige å gå med?
Har lenge siklet på en Panerai og har vært innom Bjerke og prøvd litt og da ble jeg litt bekymret for at de kanskje ikke var så gode å ha på hånden. Regner med at når reimene blir mykere så blir de bedre, men hva synes dere?

Er du litt over middels stor og litt saftige armer, går nok dette bra.
Jeg bærer mine uten problemer, det eneste er at det kan være litt lett å skumpe borti hjørner og dørkarmer, men det blir en vane - det er bare å holde ut lillefingeren når du runder, kan dåg se litt tvilsomt ut:cool:

Det er forskjell på modellene, feks synes jeg selv 111 er mer behagelig enn min egen 320, men 320'n er også god, og i min verden er den mye penere.
Det er stor forskjell på remmer også:)

Bruker min mye og synes aldri den er ukomfortabel. Men synes noen andre modeller er enda mer behagelig:)

Takk for svar! Var veldig redd for negative erfaringer for dette er en klokke jeg virkelig har lyst på. Da er det bare å finne en som passer lommeboken.

Originalremmene, det følger med to til 372, er ikke behagelige på min arm. De er rett og slett for stive. Dette er på langt nær tilfelle for alle modeller, da det er stor forskjell på remmene fra modell til modell. Jeg kunne sikkert ha brukt disse remmene til de ble mykere og mer behagelige, men jeg valgte å legge disse i boksen og kjøpte nye remmer til den. Den ene remmen jeg har kjøpt er OEM Panerai, og denne er virkelig av det behagelige slaget. Tror den heter assulomente, eller noe i den duren.

Selve klokken ligger godt på armen uansett rem, til tross for sine 47mm, så det er nok remvalget som avgjør om den er behagelig eller ikke.

Enig med @Minuteman her. Stive, tykke ammotaskeremmer gir meg "klausen" rundt håndleddet. Jeg foretrekker derfor så tynne remmer til PAMen som mulig, og har kjøt fra Toshi og di Stefano med hell. Sistnevnt bittelitt tykkere, men innefor det akseptable.

Redigert av en moderator:
Sitter som støpt og med sine 44mm på den jeg har er den ikke for stor heller. Stikker litt ut og er utsatt for å komme bort i ting , men det skal slike bruksklokker tåle ;). .

Hei! Jeg debuterer på dette forumet med et spørsmål til Panerai-eiere; er de behagelige å gå med?
Har lenge siklet på en Panerai og har vært innom Bjerke og prøvd litt og da ble jeg litt bekymret for at de kanskje ikke var så gode å ha på hånden. Regner med at når reimene blir mykere så blir de bedre, men hva synes dere?

Hånden og remmene vil ofte tilpasse seg etter noe tid.. Som det ble nevnt her, kan nye remmer virke noe stive i begynnelsen. Smører/steller du dem litt i starten, blir de fine.

Er du mann med normale armer, vil en 44mm PAM passe deg perfekt,- større modeller krever muligens noe større armer? Om du bryr deg.... :p