Speedmaster 57 vs Zenith El Primero

Medlem
15. feb. 2015
Har et lite dilemma som jeg trenger litt hjelp til her, jeg ønsker meg en kronograf, og valget står mellom en Omega Speedmaster 57 med blå skive, og en Zenith El PRimero med tri-color skive.
Hva er fordeler og ulemper med de nevnte modeller? Bør jeg velge utgaven med skinnrem eller lenke?
Noen som har erfaringer med nevnte urmodeller?

Enig, og er du ute etter blå skive finnes det flere Zenith varianter også, blant annet denne Charles Vermont utgaven som jeg liker utrolig godt:
IMG_4561_zpsloi97rzt.jpg

Salgsannonse her. (Men det er kanskje for sent).

Og litt annerledes, men blå visere:
03.2080.400_01.C494_mobile_picture_1.jpg

Eller 410 ltd:
03.2097.410_51.C700_mobile_picture_1.jpg

Bør absolutt ha skinnreim til disse (meget fine og komfortable), selv om jeg ikke er fan av den blå varianten. Bedre med svart (og/eller brun). Om du liker den på lenke, så kjøper du begge deler, ikke bare lenke...

Her er min 410 med lenke:
OI000096_zpslhhuawzu.jpg

• Liker
Reaksjoner: MrFinale
Hva med diameter på klokken, blir 38mm utgaven litt liten?
En 38mm El Primero 1969 virker kansje større enn den er?

Ville personlig ha gått for 42mm, og jeg har TYNNE håndledd.Grunnen til dette er at sub-dialsene på 38mm er veldig komprimerte, hvilket i mitt hode, skaper en del ubalanse. 42mm har derimot større avstand, og dermed virker skiva ryddigere og kronoen kommer mer til sin rett. 99 av 100 ganger er 38mm bedre for meg, men ikke i dette tilfellet.Tror også 42mm vil være mer attraktiv mtp evt. videresalg.

• Liker
Reaksjoner: frodemannen