Speedmaster eller Navitimer?

Medlem
14. april 2013
Jeg skal kjøpe min første ordentlige klokke. Jeg har i mange år hatt lyst på en Omega Speedmaster Professional (3570). Det er en klokke jeg føler jeg har god oversikt over.

Men den siste tiden har jeg fått mer og mer lyst på en Breitling Navitimer. Dette er en klokke jeg ikke vet veldig mye om. Har googlet en del og kommet over en god del interessant eksemplarer på Chrono24, men usikker på hva jeg ser etter.

På Speedyen er det jo en ganske stor forskjell på en prof. Og en reduced osv.

Hva slags Navitimer skal man se etter? Jeg kjøper nok en nyere klokke. Vintageklokker får bli etterhvert.

Jeg kjøper meg antageligvis begge klokkene etterhvert, men begynner med en i år og kjøper den neste til neste år. Jeg skal kjøpe begge brukt tipper jeg. Sånn får jeg råd til flere klokker. Kjøper jeg via CHrono24, så er det i så fall av en butikk som er trusted seller. Eller er det ikke å anbefale?

Hva ser jeg etter ift. Navitimer og speedy?

Jeg har forsåvidt også vurdert en Seamaster Aqua Terra.

Marius

Mitt quick'n'dirty triks. Følg med på forumet eller legg ut en WTB på en 3570.50 så finner du en pent brukt, kanskje tilogmed servet, rundt 15-17k

Så kan du heller spare og følge med her og på C24 efter Navitimer.

For egen del ville jeg ikke gått utenfor landets grenser på en så pass populær og flippet model som Speedy Pro
Kan heller ikke tro at C24 med moms og annet gir deg noe å hente på pris?

Som Adam sier, disse modellene ville jeg sett etter i Norge.

Speedmaster - Denne dukker opp ganske ofte, her har du mulighet til å gjøre en god handel her på forumet.
Navitimer - Denne modellen fra Breitling sies å være verdens mest kopierte klokke. Med den påstanden i minne ville jeg handlet innlands.

Om jeg skulle valgt en av de faller jeg på Omegaen. Føler at denne er mer allsidig enn Breitlingen som jeg synes gjør litt mye ut av seg.

Lykke til på jakten og velkommen.

Begge to er fantastiske klokker, men som de andre ville jeg gått for 3570.50 først...
Av Navitimerene ville jeg sett etter en av modellene med inhouse verk, f.eks. 01 eller Cosmonaut...

Nå er jeg kjempefan av 3570, og elsker min:D Men som nevnt over her, er det to forskjellige klokker. Jeg så faren til en kompis ha en Breitling Transocean chronograph som jeg likte veldig godt. Kanskje pga den åpenlyse sammenhengen med at den ligner veldig, veldig mye på en 3570.

Jeg holder en knapp på Omega mot Breitling. Men ønsker også manfold, men... Du får følge det hjerte ditt sier, og se ann selger hvis du mot formodning skulle gå utenfor landets grenser. Lykke til og velkommen hit @Mariuse34

Redigert av en moderator:
Nå er jeg kjempefan av 3570, og elsker min:D Men som nevnt over her, er det to forskjellige klokker. Jeg så faren til en kompis ha en Breitling Transocean chronograph som jeg likte veldig godt. Kanskje pga den åpenlyse sammenhengen med at den ligner veldig, veldig mye på en 3570.

Jeg holder en knapp på Omega mot Breitling. Men ønsker også manfold, men... Du får følge det hjerte ditt sier, og se ann selger hvis du mot formodning skulle gå utenfor landets grenser. Lykke til og velkommen hit @Mariuse34

Spennende!

Da har jeg mye å tenke på! Lurer på om jeg kanskje skal gå for en Speedy med lenke, og kjøpe en krokodillereim ved siden av. Skaffer jeg meg en Seamaster etterhvert kan vel den brukes på begge?

Spennende!

Da har jeg mye å tenke på! Lurer på om jeg kanskje skal gå for en Speedy med lenke, og kjøpe en krokodillereim ved siden av. Skaffer jeg meg en Seamaster etterhvert kan vel den brukes på begge?

Ja, de skal vel være 20mm begge to. Jeg bruker min Speedmaster stort sett på nato eller rallie reim. Jeg vet du vil bli fornøyd med en Speedy, bare å kjøre på, det dukker til stadighet opp noe fine eksemplarer her på TS:cool: @Mariuse34

Jeg, som flere her inne ville gått for Speedmaster først. :D Jeg like navitimer, men syns den fort blir for stor og brautende. Må ha en Speedy etterhvert selv kjenner jeg. :cool:

Lykke til med jakten.

Jeg, som flere her inne ville gått for Speedmaster først. :D Jeg like navitimer, men syns den fort blir for stor og brautende. Må ha en Speedy etterhvert selv kjenner jeg. :cool:

Lykke til med jakten.

Tror det blir bra. Jeg er ikke ute etter en voldsomt flashy klokke, bare en stilren klokke som passer til jobb etc. Så kan jeg kjøpe mer ekstravagante ting. Nå er jeg ute etter en kul klokke som komplementerer stilen min ellers.

Er såpass barnslig at jeg har vært svak for måne-historikken siden jeg hørte den første gang.

Jeg ville kjøpt den du har hatt lengst avstandsforhold til først, uten å lure en eneste gang.
Men, 35.72.5000 eller Alaska er det jeg ville kjøpt;)

Hei folkens

Jeg driver og å ser etter en Speedmaster. Skjønner at 3570.50 er veldig populær, men hva med en 3870.50.31? Disse ligger rundt 25K nye, er det andre Speedy modeller dere heller vil anbefale?

Jeg driver og å ser etter en Speedmaster. Skjønner at 3570.50 er veldig populær, men hva med en 3870.50.31? Disse ligger rundt 25K nye, er det andre Speedy modeller dere heller vil anbefale?

Hvis jeg ikke er helt på bærtur, så er en 3870 en 3570 uten lenke - koster derfor tilsvarende det lenka er verdt mindre enn en 3570. Så hvis du skulle vurdere lenke i fremtiden, ville jeg kjøpt med lenke først som sist. Reima er billigere å kjøpe.. :)

Hvis jeg ikke er helt på bærtur, så er en 3870 en 3570 uten lenke - koster derfor tilsvarende det lenka er verdt mindre enn en 3570. Så hvis du skulle vurdere lenke i fremtiden, ville jeg kjøpt med lenke først som sist. Reima er billigere å kjøpe.. :)

Her snakker vi kjapp respons! Takk for det :) Ja for se om det blir en 3570 da etterhvert. Kjenner at jeg er litt for keen på ny klokke nå.

Da er denne kanskje noe for deg:

Omega Speedmaster Professional (3570.50 Moon watch) selges -

Grei pris vil jeg tro, du har kanskje prutingsmonn... :)

Kanskje noen på sonen dette?

Takk for link og info SpaceCowboy. Ser at Urverket.no selger den til 25300,- for en helt ny en (http://www.urverket.no/omega-speedmaster-professional-first-man-on-moon-p-334.html) . Har du/dere noen erfaringer med de eller burde man heller gå til en klokkebutikk hvis man ønsker en kliss ny? Alternativt noen andre nettbutikker dere kan anbefale?

Takk for veldig god hjelp så langt

Sinn 903!
De har også rettighetene på "navitimer" designet, men de har gjort den vanntett til 100m. Navitimeren er jo alt annet enn vanntett. Denne koster rundt en 25k på rem hos Norsk AD (kommer i slutten av mnd til urmaker Jacobsen i Lillestrøm).
Den har da også dato noe som Speedmasteren mangler, noe jeg personlig syntes er litt irriterende ;P

fancybox_b206_sinn_903_4.jpg