Speedmaster i Tiger Moth

Medlem
11. juli 2010
Sted
Oslo
Var ute og rattet Tiger Moth i kveld. For de som så en dobbeldekker over Skedsmo, Lørenskog, Furuset, Ryen og Nordstrand i 2030-21-tiden i kveld så var det jeg som var ute og fløy :) Litt vanskelig å få tatt bilder i et fly med åpen cockpit, men fikk tatt et kjapt et i luften og ett på bakken. Speedyen var selvfølgelig med! :)

IMG_0156.jpg

IMG_0157.jpg

Her er flyet jeg fløy:

IMG_0151.jpg

Tøft! Walk in the park for måneklokka som har operert 384 403 km unna jordens overflate :cool:

Virker som det er mye bra hobbyer her på TS, er jo stadig bilder av dykking, flyving, osv, selv sysler jeg litt med håndvåpen på amatørnivå og tok meg i å tenke om det er en sammenheng mellom klokkeinteresse og andre morsomme (les:kostbare) hobbyer :)

Tøft! Walk in the park for måneklokka som har operert 384 403 km unna jordens overflate :cool:

Virker som det er mye bra hobbyer her på TS, er jo stadig bilder av dykking, flyving, osv, selv sysler jeg litt med håndvåpen på amatørnivå og tok meg i å tenke om det er en sammenheng mellom klokkeinteresse og andre morsomme (les:kostbare) hobbyer :)

Hehe, flyging er ikke billig nei :) Var vel Richard Branson som sa at den raskeste måten å bli millionær på er å være milliardær og så starte et flyselskap ;)

Jeg håper jo å gjøre yrke ut av det etter hvert, fikk Commercial Pilot's License i fjor, men flyr jo litt for moro skyld også.

Når det gjelder skyting, her er jeg, på Løvenskioldbanen for noen uker siden. Skyter ikke aktivt selv, men blir med en kompis på banen innimellom. Colt M1911A1. Tøffeste håndvåpenet noensinne spør du meg!

[video=youtube;u-BQVej3oPE]http://www.youtube.com/watch?v=u-BQVej3oPE[/video]

Utrolig tøft!

Og som du sier, Colt 1911 er og blir favorittpistolen min. Var en morsom avveksling da befalet hadde med sin på skytebanen. Man får litt mer hår på brystet når man skyter .45 og ikke bare 9mm :D

Nå gjelder det bare å få meldt meg inn i skyteklubb og ta sikkerhetskurset ettersom de ikke godkjente skyteudannelsen fra forsvaret :(

Skyting er definitivt noe jeg kunne ha startet med selv, tenkt tanken mang en gang. Er vanvittig morsomt å stå der og fyre løs.

Har sansen for 9mm, men tror jeg ville gått for en .38 om det var zombieapokalypse. Flott blanding mellom stoppkraft og kontrollerbarhet for meg og mine heller uvante våpenhender. .45 er bare vanvittig brutalt, om enn salig moro :D.

Da må du vel holde ferdighetene vedlike ja :) Det å fly må vel være noe av det aller beste man kan gjøre med buksa på!

Var så heldig å få prøve en Desert Eagle .50 Action Express, det var noe av det verste! Helt ubrukelig selvsagt, men du verden så moro. Fikk fyre av ett skudd, de kostet ca 15 kroner pr stk når han ladet selv :p

1911 er definitivt en av de aller største, har jo vært utgangspunktet for de aller fleste "nye" håndvåpen de siste 100 år. John M. Browning var ikke tapt bak en vogn!

Én ting er sikkert, og det er at de våpnene Semmern tar med seg i krigen dersom det skulle bli aktuelt er AG3 og M1911. Grovkalibret og brutalt. Eneste som duger :)

Som flyger selv (ingen CPL på meg enda.. men det kommer!:D) så kan jeg ikke annet enn å si meg helt enig i det sitatet!

Satt engang på med en bekjent av meg som hadde en form for akrobatsertifikat for seilfly, DET er det beste en kan gjøre med buksene på!

Når linen fra opptrekksflyet slippes, og du henger der i luften som en fugl. Da er det herlig! Ingen motordur, den eneste lyden du hører er lyden av vinden, som tar til når flyet stuper for å få fart til en loop. Sveve rundt i timesvis på oppdriftsvinder tømmer hjernen for alle tanker.

.

Ikke uenig med deg.. Men det er vansklig å tjene penger på å fly seilfly. Men det er definitivt noe jeg blir å begynne med igjen etterhvert!