Speedmaster Moonphase hvitt gull

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Jeg har en snurrig Omega-grail som ikke helt slipper taket i meg. Den er overpriset og kanskje litt anonym, men det er noe herlig ved den: Speedmaster Moonphase i 18 kt hvitt gull.

http://www.horloge.com/speedmaster/review.html

Det er egentlig ikke noe spesielt ved utseendet, men det tiltaler meg noe så voldsomt å ta en toolwatch som Speedmaster og gjøre den om til et luksusdyr i 18kt hvitt gull. I motsetning til den gule 18k utgaven jeg tidlig har siklet over er fortsatt denne klokken helt anonym, til du kjenner vekten på hånden.

Noen som har sett en slik her hjemme på berget noen gang?

Er å finne på Chrono24 og ulike nettforhandlere, men jeg tror ikke jeg har sett den så ofte på forumene ...

speedprowg6.jpg

Aldri sett en sånn, men jeg liker den! Men så er jeg en sucker for Speedmaster generelt og de med hvit skive (oppps!) spesielt. Gull som et tillegg til dette blir jo ikke feil :cool:

Lekker klokke, men det er en liten ting som jeg synes blir litt ubalansert, plasseringen av skriften Speedmaster PROFESSIONAL. Tror jeg hadde foretrukket at de hadde kuttet ut denne teksten helt og holdent (siden jeg ikke umiddelbart ser noen bedre løsning for plassering enn det de har valgt).

Første gang jeg ser denne klokken nå, og må si at den var utrolig fin. Men er til dels enig med reim om at skriften kan være litt irriterende, kunne klart seg uten IMO. Synes ikke denne modellen med broad arrow var helt feil heller.

525719170_o.jpg

Flott og stilig. Med begge viseralternativene.

Forøvrig enig med dere andre når det gjelder skriften på skiven. Og skal jeg pirke så synes jeg sekundviseren på chronographen forstyrrer månefasekomplikasjonen litt i meste laget. Det blir litt "smårotete" på skiven. Men, for all del, jeg liker den godt.