Speedmaster reduced

GTA'ene er nydelige! Savner min. Den var azurblå og ble kjøpt av en hyggelig fyr som driver med reklamefilm.
Han har det morsommere enn meg...
Tenker mye på å kjøpe en igjen. Eller en Merak!? Ligger en tilsalgs på Finn.:cool:

Merak er en nydelig bil, men jeg ville vært SVÆRT forsiktig med å kjøpe en nylakkert California-importert bil med de fæle støtfangerne som amerikanerne påbød på 70-tallet i et desperat forsøk på å beskytte egen bilproduksjon. Deres egne biler så like formmessig klønete ut uavhengig av om de hadde impact bumpers eller ikke, så de var knapt påvirket. Jeg må ta pusteøvelser når jeg tenker på hvordan uvitende politikere på denne måten tok livet av en mengde klassikere og ødela estetikken i våre omgivelser. I dag har bygningsetatens misforståelse av hva som er norsk byggeskikk tilsvarende, men mer langvarig effekt (greske søyler kombinert med svunget kinatak på bløtkakehuset ditt - klabbert! Litt for liten takvinkel - glem det!)

Med fare for at denne tråden raskt blir flyttet over til BIl/Motor-seksjonen;
Det du sier der, Morini, er helt korrekt. Min bil er heldigvis en original SS i Europeisk utgave, og er den mest riktige sett med samler-øyne. Min blir mer og mer original etter å ha overlevd 80-tallet - får faktisk i disse dager et sett med Michelin XWX i korrekt dimensjon levert fra Sverige. For min del mangler kun en lakkering tilbake til originalfargen (gull metallic), da den i dag er i candy red metallic (omlakkert på det glade 80-tall!).

Gull metallic - herlig 70-tallsfarge! Da mangler bare trang dress og solbriller med chrominnfatning. Godt å høre at den blir reddet fra tidligere overgriperes synder. Dette blir så off-topic at vi får fortsette på Motorforumet en gang.

Tilbake til topic:
Da har uret ankommet fra Hopalong - nydelig ur akkurat som beskrevet! Tipper "the old man" blir fornøyd!

Da har uret fått seg en real vask/puss, lenken er tatt av og erstattet med en brun kroko. Hm. Må finne noe annet til gamlefar, denne fikk jeg jo lyst på selv...

22663_318186775732_663175732_5152671_7822556_n.jpg

Siste oppdatering. Feiring av gammel'n var i helgen, og han var strålende fornøyd med uret. Takker Hopalong for kjempegod handel!

Det var godt å høre at han ble fornøyd. Som sedvanlig angrer jeg en smule på salget, men forhåpentligvis kommer det snart inn noe nytt som kan lege smerten. :)