Spennende artikkel: "The Now Ending 'Golden Revival Period..."

Medlem
2. okt. 2010
Sted
Oslo
Artikkel hos ABlogToWatch som på en fin måte oppsummerer mye av det jeg tenker om klokkeindustrien.

Kort sagt: Det er ruskevær på vei.

"In many ways the luxury watch industry is beholden to the global economy. When there is economic growth and bubbles, the watch industry is keen to invest in products and marketing. When growth outlooks are less exciting, the industry’s industrial capacity naturally shrinks and talent often departs. Today’s luxury watch brands are for the most part all in a transitional period in an attempt to discover sustainable business practices that will carry them forward. This transitional period with its bumps and instability will naturally preclude high volumes of risk taking and thus creativity.

While I can only guess what will come next for the luxury watch industry, I can safely say the we are seeing the end of an era, one of golden expectation and an unprecedented revival in traditional concepts for new audiences and enthusiasts."

Ja, det er bare å selge unna for å begrense tapene. Ser ut som det er en del som har skjønt det allerede, med tanke på de siste ukers action på kjøp/salg.

Det var hyggelig så lenge det varte, gutter:)

Ja, det er bare å selge unna for å begrense tapene. Ser ut som det er en del som har skjønt det allerede, med tanke på de siste ukers action på kjøp/salg.

Det var hyggelig så lenge det varte, gutter:)
‘Festen er ikke over, det er kake igjen’.
La invistorene få panikk og hoppe fra borde, og så sitter vi tilbake med en gjeng dedikerte.

Redigert:
Med boksen full av gammel ræl, der alle har sett enden av en eller annen æra, så blir jeg vel værende når krisa kommer.

Flott. Da betyr det vel at jeg kan kjøpe meg en flett ny ALS med månefase til prisen av en Sub om 2-3 år? Få ting hadde gledet meg mer. Prisene på mekaniske ur har vært kunstig høye i en årrekke nå. Kanskje dette betyr at den vanlige nordmann også kan kjøpe seg et skikkelig urverk fra Sveits:) Så slipper vi kickstarters, Steinhart, moteklokker og masse annet ræl.

"the winter is coming"

Dei rike vil fortsatt være reltivt rike, og det vil nok fortsatt bli fleire av dei i verden eibtid framover. Den delen av markedet som eventuelt forsvinner på kort sikt vil vel kanskje være deler av middelklassen som har hatt god tilgang på billige lån over lang tid no.

Denne kommer når det endelig har snudd i sveitsisk eksport. Tror det er like trygt å putte klokker i penger:)

Tror det er like trygt å putte klokker i penger:)
Ja, hvorfor ikke... ;)

895231C2-228B-4FA0-9307-DC66AC8FE7E6.jpeg