Spikerstål

Medlem
6. sep. 2010
Sted
Oslo
Slo meg at det plutselig var mye potensielt spikerstål her, det er liksom noe som mangler.
Noe må ut, men hva?
20130228_220915_zps3677bde5.jpg

Divers & chrono`s - love it!

Nyyydelig samling, Kawatching, etter mitt hjerte! Fantastisk! Pateken er drooooooool!
Tja, IMHO er Breitlingen kanskje på vei ut...mot en Panerai, kanskje, eller noe mer dressy? Forsøkt Panerai Radiomir?

IMG_6089.jpg

Eller ta den helt ut med en odd Rolex, som jeg synes er hot..har endret syn på denne :eek:

20121209_140309.jpg

qemuta7a.jpg

Nyyydelig samling, Kawatching, etter mitt hjerte! Fantastisk! Pateken er drooooooool!
Tja, IMHO er Breitlingen kanskje på vei ut...mot en Panerai, kanskje, eller noe mer dressy? Forsøkt Panerai Radiomir?

IMG_6089.jpg

Eller ta den helt ut med en odd Rolex, som jeg synes er hot..har endret syn på denne :eek:

20121209_140309.jpg

qemuta7a.jpg

Tusen takk Mikkemus:)
Har vært innom flere Panerai - elsker klokkene, helt til jeg får de på armen - passer meg liksom ikke...

Skydweller - Sikle,sikle, men foreløpig litt utenfor mitt budsjett

Nær perfekt samling, mangler bare noe i edelt metall;)

Bytt Omega PO 9300 mot en PO 8500, du har jo tross alt en Speedy med 9300. Vet tilfeldigvis om en som er kan være interessert i et slikt innbytte *hint* *hint*

Alle tre øverste ryker... Inn med en klassisk submariner fra, tja, 2000 - 2004 samt en GMT i helgull, 90-tallet så du får det sånn nogenlunde innenfor budsjett...

Du har to kronografer fra Omega. Du trenger bare en. Omega + Breitling = ut.

Sånn, da har du plutselig litt mer shilling du kan bruke på en ny.

Edit: Du spør om hva som skal ut, ikke inn, men skal jeg komme med et forslag må det bli en slank og kjekk sak fra AP. 15202 er fin, men så vidt jeg kan huske har du håndledd til en som er ørlite større. Kanskje en 15300? Min er altså ikke på salg, bare så det er nevnt :)

Redigert:
Herlig samling.

Breitling må ut. Den passer ikke inn blant de andre. Litt som den stygge andungen, med unntak av at denne er dessverre ingen svane :)

Kan og være enig med flere utsagn her. Du trenger ikke to kronografer fra Omega, det er nok med en, og jeg ville beholdt speedy'en. POen bytter du ut med en Omega AT. Da har du to herlige klokker fra både Rolex og Omega.

For å holde balanse i regnestykket ville jeg tilført en til PP.

Herlig samling.

Breitling må ut. Den passer ikke inn blant de andre. Litt som den stygge andungen, med unntak av at denne er dessverre ingen svane :)

Kan og være enig med flere utsagn her. Du trenger ikke to kronografer fra Omega, det er nok med en, og jeg ville beholdt speedy'en. POen bytter du ut med en Omega AT. Da har du to herlige klokker fra både Rolex og Omega.

For å holde balanse i regnestykket ville jeg tilført en til PP.

Jeg ER enig i at Breitblingen ikke passer helt inn, men det er liksom den første - og man glemmer ikke den første. Sliter litt med å kvitte meg med den, selv om det er det HELT åpenbare valget. Er ingen Breitling mann egentlig, men akkurat Navitimeren synes jeg har en spennende "stamtavle"

Hmm....ikke lett dette. Kanskje det egentlig er en "smurf" som må inn??

Smurf tror jeg ikke har noen naturlig plass i kollektivet ditt... Rå klokke, men tror nok heller jeg hadde gått for en rose gull / gult gull jaeger/vacheron/glashutte/Breguet dressy variant;)

Hvis ikke breitling går ut, mener jeg POC skal ut.

Ville sagt Breitling , men iom dine følelser for den vil jeg si at POC skal ut og at Speedy bør byttes med en vanlig Speedy Pro. ...Ikke det at det er noe feil med den samlingen i utgangspunktet da...

Jeg skjønner ikke hvordan så mange kan mene at Breitlingen skal ut??? Navitimeren er en nydelig klokke med historisk sus og god stamtavle som passer i enhver samling (IMHO)!

Behold alle og inn med denne ;)

jaeger_lecoultre_master_chronograph_q1532420-detail.jpg

Den klassiske: Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg vil ha i pose eller sekk, så hvorfor ikke begge deler!

Denne klokken er noe av det peneste jeg vet, og det første jeg kommer til å kjøpe når Lottokupongen slår til. Har sett Anders sin, og prøvd den på armen på Heathrow, og den er magisk!

Hvis jeg ikke husker helt feil ligger vel prisen rundt 130' noe som må være veldig konkurransedyktig (sett bort fra at dette er sykt mye penger)!