spm om brukt PO og ARcoating

Medlem
16. mars 2011
Håper dere kan hjelpe meg her.
Jeg er i ferd med å gjennomføre kjøp av en brukt Omega PO. Har mottatt klokken, men pengene står fortsatt på depositumskonto.

Alt med uret stemmer etter beskrivelsen i annonsen, MEN jeg synes glasset ser litt ripete ut. Er kun snakk om små-riper jeg ser i enkelte vinkler. Regner med dette kun er riper i AR coatingen, siden glasset vel ikke kan skrapes på denne måten.

Lurer altså på om dette er grunn nok til å avbryte kjøpet, eller om det er et uungåelig problem med disse klokkene? Er disse ripene noe jeg kan/bør gjøre noe med? Klokken er et par år gammel, men ikke mye brukt. Lenke og kasse ser strøkent ut.

Hmmm, jeg har hørt at det går an og polere bort Ar coatingen.Men aldri at den
kan legges på igjen. Jeg har selv hatt en Breitling med samme problemet, den
ble sendt på service til Sveits to ganger uten at noe ble gjort med dette. Men
det ble heller ikke spesifisert fra min side at dette skulle gjøres noe med. Nå
vet ikke jeg hvor alvorlig ripene er på din klokke heller ikke hvor mye du betalte
for den i forhold til markedspris. Dette er nok noe du selv må finne ut av;)

Lykke til.

vet at breitling har dobbelsidig antireflektiv coating ,men bruker ikke omega ar coating bare på undersiden?

Dette kan forøvrig legges på på nytt, så lenge man fjerner det gamle. er bare en slags lakkering tror jeg...

vet at breitling har dobbelsidig antireflektiv coating ,men bruker ikke omega ar coating bare på undersiden?

Dette kan forøvrig legges på på nytt, så lenge man fjerner det gamle. er bare en slags lakkering tror jeg...

PO har, etter hva jeg har forstått, AR-coating på begge sider.

Om prisen var bra, og dette er det eneste som plager deg. Slå til, kjøp deg en CapeCod klut og puss det vekk! Er ikke mye skuring som skal til :)

AR

det blir lett litt småriper på coatingen, har opplevd det selv på omega. hvis det er irriterende er det ganske lett og fjerne den, bare ta litt autosol på fingeren og puss det bort.