Spontant klokkekjøp

Medlem
4. sep. 2010
Sted
Oslo
Dette er vel egentlig ikke en unboxing, mer enn rask visning av dagens klokkekjøp.
Hver søndag er det et loppemarked på Grünerløkka - jeg stikker som regel en tur innom - som oftest er det bare dritt som selges. I dag var jeg derimot heldig. En fyr solgte en del klokker, og han hadde mange godbiter. Blant annet fire-fem (overprisede) Omegaer (Geneve, Seamaster), men de var ikke i særlig god stand.

Han hadde derimot en meget pen Certina Waterking og en klokke av et noe merkelig merke kalt Regalia. Jeg finner ingenting på sistnevnte, men jeg likte den veldig godt. Så jeg spør om en pris for begge to, og regner selvfølgelig med at han skal ha over 1000 for disse klokkene.

For 400,- endte jeg til slutt opp med disse. Regalia'n påstår at den er vanntett til 200 m, jeg tviler sterkt på det, er ikke en gang skrukrone. Ikke noe bilde av urverkenee nå og dessverre har jeg kun iPhone-kamera for øyeblikket. Er veldig fornøyd med Certinaen, og håper urverket er i god stand. For 400 synes jeg det var et godt kjøp. Begge er manuelt opptrekk. Certinaen er tilnærmet mint på utsiden. Nærmest ingen hairlines og nesten plettfri skive.

P.S. Dette er sikkert ikke så spennende post, men for meg er det gull å finne "gammelt ræl" på loppemarked. Er ingen purist, bare en samler, og det jeg liker aller best er rariteter og rare klokker. Er de i tillegg slitte med sprekker i glasset, øker sjarmen betraktelig :).

bilde4s.jpg

bildeaw.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Jeg er i Birkelunden hver søndag jeg også - bor et steinkast fra og må ut med barnevogna. Har faktisk tittet oppi kassen til denne karen et par ganger de siste ukene. Omegaene hans er helt klart overpriset ift tilstand, samme med et par Longines han har hatt liggende.

Uansett ser det ut til at du har gjort ålreite kjøp!

Jeg er i Birkelunden hver søndag jeg også - bor et steinkast fra og må ut med barnevogna. Har faktisk tittet oppi kassen til denne karen et par ganger de siste ukene. Omegaene hans er helt klart overpriset ift tilstand, samme med et par Longines han har hatt liggende.

Uansett ser det ut til at du har gjort ålreite kjøp!

Bra! :) Var redd jeg hadde gitt litt for mye, men ser sannelig at Waterking'er går for alt fra 20 - 500 $ på nett. Det var lite å finne ut om modellen synes jeg. Det er vel bare å regne med at dette er gold-plated og ikke helgull?

Litt morsomt, for selgeren insisterte på at begge disse klokkene var automatic, men jeg måtte forklare han at det ikke var tilfelle!

Virket som gansken så bra deal de der! Bare å få en urmaker til å gi dommen over urverkene.. Tipper disse blir flotte med en liten service, og ny rem på Certinaen:)

Morsomt med loppisfunn. Langt mellom hver gang.

Gratulerer. Av ren nysjerrighet. Hva ligger omegaene på?

Morsomt med loppisfunn. Langt mellom hver gang.

Gratulerer. Av ren nysjerrighet. Hva ligger omegaene på?

Takk! :)

Omegaene lå på 1200 og oppover til 2400, noe jeg synes var vel mye. På en av klokkene satt kronen fast, og alle hadde mye smuss på skiven.

Han hadde mye annet spennende "ræl" i boksen sin også, blant annet noen merkelige russere med overkompliserte bezeler, og diverse lommeur av ymse stand og kvalitet. Jeg hadde bare lyst til å kjøpe hele boksen for en tusenlapp og studere alt i detalj hjemme, haha.