Sportsklokke til maks 10K

Uff, så var det dette med fordommer.
Jeg kommer nok aldri til å kjøpe noe Miyota, har ikke så stor tro på kinesernes mekaniske verk, må nok vente til de har ETA inne i nettbutikken igjen.

Ps. Jeg vet jeg kanskje virker som en idiot når jeg har sånne fordommer, så du har all rett til å kalle meg hva du vil.;)

Jeg skal ikke prate for høyt, for jeg besitter de samme fordommene selv :p Hvor enn uberettigede de måtte være...

Im with you, Jay!

Selv om jeg sitter med en 007 på handa. 7S26-verket som sitter i bl.a. min 007 er noe av det verste jeg har opplevd. Nøyaktigheten svinger mellom 1-2 minutter begge veier i døgnet. Jeg kan også si at min Monster, som hadde samme urverk hadde samme problem. Flere jeg kjenner kan fortelle det samme. Man får hva man betaler for, men value for money er det så absolutt ikke.

Men vil ikke ekskludere Seiko av den grunn. De har andre modeller som i mine øyne er ganske gode. Orient og Citizen har jeg også gode erfaringer med. Det er nok bare 7S26-verket jeg ikke kan fordra.

Appropos Seiko

seiko-ananta-spring-drive-moon-phase-watch.jpg

Uff, så var det dette med fordommer.
Jeg kommer nok aldri til å kjøpe noe Miyota, har ikke så stor tro på kinesernes mekaniske verk, må nok vente til de har ETA inne i nettbutikken igjen.

Ps. Jeg vet jeg kanskje virker som en idiot når jeg har sånne fordommer, så du har all rett til å kalle meg hva du vil.;)
Miyota er ikke kinesisk, det er japansk. Miyota er etter det jeg kan forstå Citizens urverkdivisjon, evt hovedleverandør (aldri blitt klok på forholdet mellom de to).

Har for øvrig gode erfaringer med Miyota-verk, selv om jeg synes Seiko lager bedre verk (særlig 6r15 og oppover). Deler kanskje ikke helt Sponons 7S26-erfaringer, men det er ikke tvil om at det verket er nokså basic.