Squale 30 atmos ceramic

Medlem
15. feb. 2017
Sted
Haugesund
Hei

Har kikket på en del klokker og har lyst på en Squale 30 atmos ceramica. Ser at den er mulig å få tak i Singapore
Der koster den ca 600 dollar.
Vil butikken trekke fra momsen der nede sånn at jeg betaler momsen inn til Norge?
Er det noen som har erfaring med å kjøpe klokker derifra.
Setter pris på om noen kunne gitt meg noen gode råd

Mvh Hasse

Jeg har handlet en del fra Singapore. Aldri problemer. Men de trekker ikke fra noe. Om du får moms på er sjansespill. Som regel ikke. Men viss de sender med dhl blir det alltid moms og ekstra avgifter. Olav

• Liker
Reaksjoner: Sage
Hei Olav takk skal du ha. Jeg snakket med gnonom watch,tror de heter det. Tror du man kan gi de beskjed om at de ikke skal sende med DHL. Ser at det er bare de som har den 30 atmos ceramica, merkelig når jeg går inn på hjemmesiden til Squale så finner jeg ikke modellen.

Mvh Hasse

Husk at det er kjøpers ansvar og betale mva. Og er vel igrunn ikke noe "sjansespill" med mindre man vil gjøre seg til kjeltring

Hei Christoffer tror du har misforstått . Man betaler ikke moms på noe som allerede er avgiftsbelagt der nede, Vet ikke om du er klar over det, men man trekker fra moms i Singapore og momsen den inn til Norge

Hei Christoffer tror du har misforstått . Man betaler ikke moms på noe som allerede er avgiftsbelagt der nede, Vet ikke om du er klar over det, men man trekker fra moms i Singapore og momsen den inn til Norge

Få eller ingen av de asiatiske nettbutikkene tilbyr refusjon av lokal MVA, og du skal alltid betale norsk MVA av kjøpesum + frakt. Det spiller ingen rolle at lokale avgifter er betalt.

Dette fremgår på hjemmesiden til www.gnomonwatches.com:

"Any customs or import duties are charged once the parcel reaches its destination country. These charges must be paid by the recipient of the parcel (this also applies to retail & wholesale customers). Unfortunately, we have no control over these charges, and cannot tell you what the cost would be, as customs policies and import duties vary widely from country to country. It might be a good idea to contact your local customs office for current charges before you order, so you are not surprised by charges you were not expecting."

Det at enkelte utenlandske nettbutikker med vilje setter verdien på varen slik at du skal slippe å betale MVA er en annen sak, ansvaret er fremdeles ditt.