Stållenke som knirker litt...

Medlem
7. okt. 2010
Sted
Oslo
Har liggende en sub med helt ny stållenke som knirker litt i leddene. Det er faktisk litt irriterende. Kan virke som om det er helt tørt mellom alle de bevegelige delene i lenken.

Noen som har noen tips på hva man evt kan smøre den litt med? Oljeflekker på skorteermene resten av klokkens levetid er jeg ikke så keen på.... :D

Legg den i vann og zalo over natten, bør løsne opp det meste, så tar du en tannbørste og rengjør etterpå under vasken.

Aldri prøvd selv, men de hjelper nok på!

Det du har her er lyden av ei ny tight lenke. Det er helt normalt. Jeg elsker squeelinga av ei fersk Rolex lenke. Jeg ville aldri aldri aldri gjort noe med det!!!

Det vil forsvinne av seg selv etter litt bruk :)

Ja, lenken er 100% ny og jomfruelig. Mulig jeg bare må lære meg å nyte at den piper litt da :D

PS: tusen takk for svar

Hvis det er en irritasjonsfaktor for deg så bør du gjøre noe med det. En Rolex bør jo helst nytes :)

Men det er iallefall ikke noe galt med lenka di ;)

Jeg må le når jeg leser om hvilke problemer man må godta for å ha en RLX klokke. Strekk i lenke når de blir eldre og når de er nye så knirker de. Det burde vel ikke være sånn på såpass dyre klokker?? Jeg har aldri hatt noen av disse problemene på noen av de andre klokkene jeg har hatt. Ikke engang på de billigste klokkene.. :cool:

Jeg må le når jeg leser om hvilke problemer man må godta for å ha en RLX klokke. Strekk i lenke når de blir eldre og når de er nye så knirker de. Det burde vel ikke være sånn på såpass dyre klokker?? Jeg har aldri hatt noen av disse problemene på noen av de andre klokkene jeg har hatt. Ikke engang på de billigste klokkene.. :cool:

Jeg er enig, men det er Rolex i et nøtteskall- Liker vi det? Oh yeah! :)

Det er akkurat som damer det, om hun er pen går det greit at hun ikke er så smart :)

• Liker
Reaksjoner: Bears

Allikevel kryper du til korset :D