Størrelse, og behov av å prøve før kjøp

Medlem
20. juli 2018
Sted
Trondheim
Hei og hopp folkens,
Håper å snart bli eier av en 422, men i siste fase er jeg blitt veldig usikker i forhold til størrelse. Da jeg bor i Trondheim har jeg ikke hatt anledning til å få prøvd klokka enda, og hadde (tross anbefalt skikk og bruk) tenkt å bestille den på nett fra Bjerke. Selv har jeg ca 18 cm rundt, og relativt ovale håndledd. Noen som kan dele litt egne erfaringer rundt pam422 (eller 372)? Er det komplett galskap å kjøpe uten å prøve? Fineste uret jeg noen gang har sett, det klør rundt håndleddet, og kjerringa true med garasjen dersom jeg bruker mer tid på nett i min søken....
Mvh Prospect

Jeg har også 18cm håndledd. Har både 422 og 305 som begge er 47mm. For meg fungerer dette helt utmerket. Det skal dog sies at det var veldig uvant med så stor klokke den første måneden. (Hadde 43mm som største alternativ før jeg gikk opp til 47mm) Du føler at du slår borti dørkarmer etc hele tiden.

Bare å bestille sier nå jeg.

Noen bilder for inspirasjon.

5EB55844-E447-4E4F-AF04-D9BB4138A495.jpeg
E34D05B5-1C14-40C4-9C86-DDDADD1A98DA.jpeg
AE73B6D5-63A9-4774-B720-85CA243A2D56.jpeg
E45D66C3-2A8F-40C3-AFA8-974266B766E0.jpeg

372/422/673 er dødskult på de som har store håndledd. På de som dessverre ikke er bygd som Arnold og prøver å presse på seg Pam DNA syns jeg det bare ser snålt ut. Har selv hatt 673 som jeg mener er det peneste de har produsert, men ble plagsomt stort i lengden. Mitt tips er å prøve før du kjøper. Jeg endte opp på at 44mm blir maks på meg og mener jeg har 18,5 cm håndledd. Dog måler jeg ikke mine lem så ofte, så husker ikke helt ;)

372/422/673 er dødskult på de som har store håndledd. På de som dessverre ikke er bygd som Arnold og prøver å presse på seg Pam DNA syns jeg det bare ser snålt ut. Har selv hatt 673 som jeg mener er det peneste de har produsert, men ble plagsomt stort i lengden. Mitt tips er å prøve før du kjøper. Jeg endte opp på at 44mm blir maks på meg og mener jeg har 18,5 cm håndledd. Dog måler jeg ikke mine lem så ofte, så husker ikke helt ;)
Hah! Jeg tør sette penger på at du vet størrelsen på minst et av dine lem ;)

• Liker
Reaksjoner: Qwestern
Jeg har også 18cm håndledd. Har både 422 og 305 som begge er 47mm. For meg fungerer dette helt utmerket. Det skal dog sies at det var veldig uvant med så stor klokke den første måneden. (Hadde 43mm som største alternativ før jeg gikk opp til 47mm) Du føler at du slår borti dørkarmer etc hele tiden.

Bare å bestille sier nå jeg.

Noen bilder for inspirasjon.

Vis vedlegg 107760 Vis vedlegg 107759 Vis vedlegg 107758 Vis vedlegg 107757
Takk for svaret, og flotte bilder

Sludder og vås!:p
Panerai er laget for å se store ut, ikke for å få Arnold typer til å se mindre ut;)

Egentlig ganske lett dette her, stikker ikke lugsa utenfor håndleddet, så er det greit. :)

C12BE298-A5BB-452C-B17C-10AC83A628F8.jpeg
Her er hånda med en Fenix 5, samme lug to lug lengde....
Panerai er laget for å se store ut, ikke for å få Arnold typer til å se mindre ut;)

Egentlig ganske lett dette her, stikker ikke lugsa utenfor håndleddet, så er det greit. :)

Som @Gin nevnte. Stikker ikkje lugsa ut forbi så går det helt fint. Men håndledd er forskjellige så eg ville ha prøvd før kjøp.
Trondheim er vel også kun en poff og en smell unna nærmeste pusher :)

Skal ikke være noe problem å kjøpe uten å prøve. Følgende er klippet ut fra urmaker Bjerke sine betingelser for handel i nettbutikk:

RETUR OG BYTTERETT

14 DAGERS ANGRERETT

Når du handler i Urmaker Bjerkes nettbutikk skal du alltid føle deg helt trygg, og vi forholder oss til Forbrukerkjøpsloven og Angrerettloven.

Ihht. Angrerettloven har du rett til å angre kjøpet ditt. Angreretten gjelder for kjøp varer og enkelte tjenester over internett uten å oppgi grunn, ved å melde fra innen 14 dager etter at varen og angrerettskjema er mottatt. Melding om bruk av angreretten må være sendt til oss innen utløpet av fristen, og kan gis på hvilken som helst måte. Man har ikke angrerett på graverte varer. Dersom du ikke har mottat angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende må produktet være levert oss i tilnærmet mengde og stand som du mottok den (les mer under «Retur av varer»).

Har du spørsmål om Angrerettloven, Forbrukerkjøpsloven eller andre regler som angår deg som forbruker kan du kontakte Forbrukerrådet i ditt hjemfylke. Informasjon finner du på www.forbrukerradet.no.

• Liker
Reaksjoner: Genta og GrandCarrera
Tusen takk til alle som har tatt seg bryet med å svaret på mitt spørsmål:) Tiden får vise hva en ender opp med, ha en fortreffelig aften videre;)