Støvsuger-tråden

Hva hadde du valgt? Innspill på dette vanskelige veivalget i livet settes stor pris på :mrgreen:
Begge.
Robotstøvsugeren holder det brukbart reint, men Dysonen er grei å ha hvis du har noensteds robotstøvsugeren ikke kommer seg så greit fram (Tjukke tepper, grove gummimatter, kronglete hjørner, trapper, lekegrind, denslags) eller hvis du bare skal støvsuge litt i full fart uten å måtte vente på at robotstøvsugeren skal navigere seg fram dit du trenger den.

Jeg hørte på dere, Dyson V15 i hus. Kjære gud hva har jeg gjort?!
IMG_0262.gif

Tiden er inne for ny støvsuger i huset. Dyson er nok det vi er ute etter, men ikke funnet ut hvilken modell enda.
Noen her som har testet Dyson V15 Wet roller munnstykket som vasker gulv? Er dette noe som fungerer bra?

Samboer har vært uheldig (dvs. kræsjet hardt inn i alle møbler og lister over en periode på ca. 3 år), og plastikk-leddet til munnstykket sa endelig takk for seg.
Noe sted i Oslo, evt. Norge med rask frakt, som selger reservedeler til Dyson? Kjøper direkte fra Dyson hvis ikke, men av erfaring er leveringstid fra produsentene ofte litt lengre enn nettbutikker.

IMG_0828.jpeg

Denne tråden drar TS stärkt i retning av kvinneguiden - der du får svar på alt Google ikke kan svare på!
Ikke misforstå meg, jeg liker tråden og at dere stort sett kan gi kvalifiserte svar på alt.
Støvsugertråden!
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Dyson V12 er helt fantastisk, når den funker, men den driver og klager over tett filter hele tiden.

2 år har gått.

Dyson V12 er noe fordømt dritt. Filteret er nesten permanent "tett", selv når det er nyvasket eller skiftet. Faenskapet tetter seg hele tiden og jeg må ut og blåse ut av den med kompressor. Suger bare opp det som er rett foran munnstykket så tar ikke med seg alt i hjørner og langs lister. Kona tror den fungerer bra, men det er fordi jeg bedriver vedlikehold i det stille.

Eneste den er genuint god til er tepper og møbler. Hvis du liker å tømme støvbeholder hvert 10. sekund.

• Liker
Reaksjoner: holmby
Samboer har vært uheldig (dvs. kræsjet hardt inn i alle møbler og lister over en periode på ca. 3 år), og plastikk-leddet til munnstykket sa endelig takk for seg.
Noe sted i Oslo, evt. Norge med rask frakt, som selger reservedeler til Dyson? Kjøper direkte fra Dyson hvis ikke, men av erfaring er leveringstid fra produsentene ofte litt lengre enn nettbutikker.

Vis vedlegg 343883
Hatt samme, er utrolig praktisk det adapteret for å komme under sofa etc. Jeg bruker det uansett hvor jeg støvsuger siden jeg synes ergonomien er mye bedre. Knakk det forrige, og i går røyk nesten det nye også, dårlig design og alt for stiv plast, sku ønsket det fantes alternativ men er jo stuck med dette hvis man skal bruke denne gode støvsugeren.

Tiden er inne for ny støvsuger i huset. Dyson er nok det vi er ute etter, men ikke funnet ut hvilken modell enda.
Noen her som har testet Dyson V15 Wet roller munnstykket som vasker gulv? Er dette noe som fungerer bra?
Jeg har V15 Submarine som du vel mener, veldig greit med den våtvask munnstykket, men synes ikke det er beste hygienen siden den bare vetter og tørker det opp igjen. Så man flytter jo egentlig rundt på mye skittent vann, så fyller på hyppig og vasker rulle godt flere ganger hver gang jeg bruker den, men bedre enn å rave rundt med bøtte og mopp. Jeg bruker noen dråper krystall såpe i vannet, for litt bedre vask.

Synes forøvrig disse støvsugerene er utrolig gode for meg med hund og mye hundehår, samt styrken den har for en batteri drevet maskin. Som følge av dette støvsuger jeg mye mer hyppig nå, og spesielt trapp og andre etasje siden jeg ikke må drasse den tunge skikkelige støvsugeren og styre med ledning som før. Har ihvertfall endret min hverdag veldig og den har foreløpig overlevd oppussing, pussestøv, og alt slags annen dritt støvsuger egentlig ikke skal ha.