Støy på jobb

De røsker jo av seg hørselvernet når de kommer inn på kontoret. Men om peletor har walkitalkie funksjon,så burde vi jo alle hatt det på jobb.

Men vi er vel for billige og får inn mye gammelt ræl,reparere gammelt genererer også en del støy…

"Men hver dag så er det flere korte perioder med ekstrem støy fra verksted 100db++(ikke målt nøyaktig)"

Jeg forstår ikke at firmaet ikke har fått lyddempende paneler i verkstedet, og lydisolering på kontorveggene.
Sånn investering blir billigere enn å ha kompetanse som løper ut gjennom døren fordi HMS er helt ræva.
Fordi det er bestandig sånn: de beste gidder aldri å forbli på sånn arbeidsplass.
De beste har faktisk et valg, og de tar det.
85dB er ofte sett som top grensen for 8 timer/dags eksponering, før man får yrkesrelaterte hørselsskader.
-Og ja, jeg vet godt hva jeg snakker om.

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Vi har dempet litt siden sist, men det bråker enda. Mange sier hæ..
Lokalene er gamle og ventilasjon er så som så.

Jeg får se…men har jo allerede byttet jobb 3 ganger på 2år.

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Vi har dempet litt siden sist, men det bråker enda. Mange sier hæ..
Lokalene er gamle og ventilasjon er så som så.

Jeg får se…men har jo allerede byttet jobb 3 ganger på 2år.
Man liker stabilitet og sikkerhet.
Og å bytte jobb betyr nye tilpasninger og utfordringer som blir konstant under evaluering for hver prøvetid.
Det er tøft, sant nok.
Det har skjedd en del ganger at jeg byttet mye gjennom korte tidsperioder som deg.
En gang, på grunn av tidspress på prosjekter i 3 forskjellige arbeidsplasser, endte det med at jeg tok bare 2 uker ferie gjennom omtrent 26mnd.
Det var mest fordi sjefene, kulturene sine og vilkårene var slett ikke tillitsvekkende.
Sånn som skjer.
Men hver gang jeg byttet, gikk jeg litt opp i lønn.
En ting kan jeg si: bestem deg fort, og aldri tap tiden din på feil plass med feil folk.

• Liker
Reaksjoner: Raniets