Startet sparingen til en Panerai 372

Medlem
11. feb. 2013
Sted
Oslo
Hei,
Som dere ser har jeg startet oppsparingen for en ny 372. Det vil antagelig bli noe over 1 år til jeg får muligheten til å kjøpe den, men tenkte å høre med dere hvor høyt eventuelt bruktprisene ligger på? (da tenker jeg på en som er i god stand og maks 1-2 år gammel)
Er det vanskelig å få tak i den ny i Norge (Er vel bare bjerke?)
og om det eventuelt er et godt kjøp. Lest mye om den i det siste og blir mer og mer overbevist. Hadde egentlig planer om en 312, men tror jeg har bestemt meg for at 372 er klokken jeg skal ha.

Takker for alle svar:)

• Liker
Reaksjoner: Dr. Fiddy og Gin
Bruktpris vil jeg tro ligger på 60-65. Kjøpet er godt, og det er nok en klokke du neppe vil selge igjen. Bjerke har monopol, men 372 er nok ikke vanskelig å få tak i ny.

image.jpeg

NB: Panerai har begynt å lage 372 med safirglass nå, istedenfor plexi...
Jeg foretrekker plexi på denne.

Ah, er denne likt priset? de fortsetter vel å lage med plexi framover og? ( er nok plexi som er mest aktuelt når jeg skal ha en 372)

Har hittil ikke sett den med plexi i butikken. Det tar nok tid før de dukker opp. Plexi er bare kos, min har kun hairlines, ikke noen store riper. Ønsker jeg den strøken, blir det en runde med cod

Har hittil ikke sett den med plexi i butikken. Det tar nok tid før de dukker opp. Plexi er bare kos, min har kun hairlines, ikke noen store riper. Ønsker jeg den strøken, blir det en runde med cod

Skjønner. kan man gjøre denne prosessen mange ganger før man eventuelt må bytte plexien? ( om man skulle ønske det)

Neiognei! Jeg som nettop hadde bestemt meg for denne. Du er sikker på dette? Iflg nettsiden til Panerai er det plexi, men mulig den ikke er oppdatert?

Sånn sett er det jo enklere å spare til en brukt fremfor en ny, men så var det dette med å vente på at en dukker opp da

Nettsiden til Panerai er nok oppdatert. Så vidt jeg vet så droppet Panerai planen om å gå over til safirglass på 372. Det er "ille" nok at de nå leverer 372 med en gummirem.
Hehe. Jeg hadde gummirem på min Logo Base som jeg trodde at jeg aldri kom til å bruke fordi jeg ikke er så veldig glad i gummi ;) ;)
Men så skulle jeg bare prøve gummireima på en sommer og fant ut at jeg likte den veldig godt. Det ble tidenes sommerklokke. Så jeg kunne gjerne hatt en gummireim til min 372.

• Liker
Reaksjoner: Frik
Min 423 med gummirem er den eneste vanntette klokken min..så det er beach all the way..

Hei,
Som dere ser har jeg startet oppsparingen for en ny 372. Det vil antagelig bli noe over 1 år til jeg får muligheten til å kjøpe den, men tenkte å høre med dere hvor høyt eventuelt bruktprisene ligger på? (da tenker jeg på en som er i god stand og maks 1-2 år gammel)
Er det vanskelig å få tak i den ny i Norge (Er vel bare bjerke?)
og om det eventuelt er et godt kjøp. Lest mye om den i det siste og blir mer og mer overbevist. Hadde egentlig planer om en 312, men tror jeg har bestemt meg for at 372 er klokken jeg skal ha.

Takker for alle svar:)

Hei,

Jeg har en ubrukt 372 i samlingen min som jeg vurderer å selge. Tar avgjørelse etter påske:)

• Liker
Reaksjoner: Liern og Preacher