Startet sparingen til en Panerai 372

Det ser ut som "R" serie (2015 produksjon) er fortsatt med plexi. Fra "S" serie (2016 produksjon) Panerai vil sannsynligvis starte med safir.

Det ser ut som "R" serie (2015 produksjon) er fortsatt med plexi. Fra "S" serie (2016 produksjon) Panerai vil sannsynligvis starte med safir.
Hvorfor raserer de en så rendyrket PAM, full av DNA fra de hine hårde dager med et safirglass?
Noen mente de var ute og sykle når de lanserte 30m WR, men nå...

Tja.. sist jeg var innom Bjerke hadde de en S inne med plexi.
EDIT: nei denne må ha vært en "R".
Panerai starter nytt produksjons år i april, men fortsetter å produsere "tidligere" årganger, hvis ikke de har nådd det oppgitte antall for hver enkelt modell for eksempel. xxxx/1500.
Det kan altså ta ganske lang tid før "S" utgaver finnes i butikken.

Redigert:
Hehe, en av de to Nydelig den der og

Ja - begge er flotte, jeg har tidligere hatt en 372 og har nå en 422.
Med en 372 (MED plexi) så føler du å ha "the real thing" på håndleddet. Spesielt etter noen år med hardt bruk, så blir disse flotte og vil være vanskelig å skille fra en original 6152-1. Dette er en glede, men også grunnen til at jeg nå foreløpig har slått meg til ro med en 422, som ikke er historisk korrekt som en 372.

422 er nemlig kun et moderne flott ur og som ikke gir seg ut for noe annet enn det er (ikke en re-make som 372), men kun et hyggelig nikk bakover til Panerai sin spennende historie.

Stor sekundviser uten "9" dukket jo opp først på "pre Venedome" modellene på 90 tallet og er således totalt misvisende på en 47mm modell. Allikevel syntes jeg det ser bra ut og gir liv til skiven.

Horologisk så er det jo også mer interessant med "sec.reset" og "power-reserve" som du finner på 422 og ikke på 372.

Uansett valg, du kan ikke trå feil - lykke til!

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Liern og elf