Steinhart "in-house" urverk - juhu eller meh.

Jeg kommer ikke inn på hjemmesiden deres, men om det er in-house eller modifisering av ETA-verk så er det iallefall et steg i riktig retning for Steinhart :)

Capture+1.JPG

Capture.JPG

Jeg syntes de skal ha honnør for at de prøver å gjøre noe annet enn å bruke et standard 6497.

De er jo ikke verdens største produsent, men det er tydelig at de forsøker å differensiere seg!

Bravo!

Ja, dette likte jeg.
Det beste av to verdener; tryggheten ved et velprøvet eta verk kombinert med modifikasjoner som gir det egenart.
Bra jobbet, Steinhart.
Nå synes jeg de bare trenger å kutte Rolex kopiene.
Flieger urene deres er meget bra!

Jeg synes dette var en meget pen, custom utgave av dette urverket. Kan ikke være så enkelt for en såpass liten produsent.

Enig med Frodo over, Rolex "hommagene" ødelegger veldig for brandet i mine øyne.

Enig med Frodo over, Rolex "hommagene" ødelegger veldig for brandet i mine øyne.

Er også enig i dette. Hadde en Ocean 1, men solgte den først og fremst fordi jeg likte hommage-tankegangen mindre og mindre. Kvaliteten ift. prisen var det imidlertid ingenting å si på.

Imidlertid synes jeg ikke deres egne design, som f.eks. Ocean 2, er helt vellykket. Håper og tror at det kommer flere bra design fra dem etterhvert.

Dere som kan mer om dette enn jeg kan - hva har de endret på ift. et standard Unitasverk, og på hvilken måte har de endret det?

Dette er bra for Steinhart. Liker det jeg ser.

Ang. homagene de lager, såkalt Ocean 1. Så tror jeg ikke Steinhart kommer til å slutte å selge disse med det første, da de går som varme hvetebrød! På sikt har de nok sikkert et mål om å slutte med dem. Håper jeg.