Steinhart Nav B-Chrono II black DLC. Tanker?

Medlem
6. jan. 2012
Innlegg
15
1841161352nbc2_blk_2012_12.jpg



Synes dette vintage B-Uhret fra steinhart er utrolig stilig, men mener å ha hørt at kvaliteten på disse urene ikke er helt topp. Er det noen som har konkret erfaring med kvaliteten på steinhart sine b-uhr?

Og tror dere den svarte DLC coatingen lett for synlige hairlines og riper?



1617611444nbc2_blk_2012_05.jpg
 
Sånn som jeg har forstått fenomenet med DLC coating vil det være betraktelig mye mindre mottakelig for riper enn metallet under coatingen ;) Det som derimot kan være problematisk er dents og lignende. Dette kan vist føre til at coatingen sprekker og kan flake av. Men hairlines og riper tror jeg det vil være relativt motstandsdyktig mot :)

Men vet nå ikke helt om den informasjonen jeg har er gospel, så kan vell høre om noen andre her inne har noen formeninger?
 
Har aldri hatt en Steinhart, så finish og kvalitet vet jeg ingenting om, men jeg liker utseendet... Litt IWC Top Gun Miramar aktig!
 
Jeg hadde standardmodellen med dlc og den ble ripet opp veldig raskt til min store skuffelse.. Ellers var finish og godfølelsen der i tilstrekkelig grad til å rettferdigjøre prisen...

P1010847.jpg


P1010860-1.jpg


P1010846.jpg


-v
 
Har hatt denne klokken selv men uten DLC coatingen. Flott klokke, men ble litt for stor for håndleddet mitt.
Har en annen Steinhart med samme coating som denne og den blir slitt i kantene osv, om enn ikke vanvittig mye.

Verdt pengene sine synes jeg.
 
Jeg har også sett på Steinhart Nav B-Chrono i jakten på en "billig" chronograph. Sammen med Archimede som også er nevnt i tråden, samt Certina DS-1 Chrono virker den som de mest interessante alternativene dersom man vil ha en chrono til under 10000.

Utseendemessig liker jeg denne meget godt. Er dog litt usikker på generelle byggekvalitet og finish i forhold til andre chronographer i samme prisgruppe. Det er det vanskelig å si noe om uten å prøve de på håndleddet.
 
Byggekvalitet og finish er bedre enn jeg forventet til prisen og generelt sett bra. Var i hvert fall det på min. Var overhodet ikke det som gjorde at jeg solgte :).
 
Regner med at Sinn sin tegiment coating er noe av det bedre for svarte klokker.... Men da snakker vi jo fort dobbel pris!