Steinhart Ocean Vintage Red? Kritikk ønskes!

Jeg syntes klokken er tøff, men som andre sier vil den neppe noengang kunne være et substitutt for the real deal...

Jeg hadde heller kjøpt meg en Ocean Two fra samme produsent! ;)

http://www.steinhartwatches.de/de/OCEAN-two,532.html

Jeg likte den som boenna la link til jeg, ikke noe som er en erstattning. ;)

Jeg har luktet litt på denne også, men liker den andre mye bedre, derfor jeg er så fristet til å kjøpe den! Selvom den kan bringe litt mer kritikk ;)

Jeg har luktet litt på denne også, men liker den andre mye bedre, derfor jeg er så fristet til å kjøpe den! Selvom den kan bringe litt mer kritikk ;)

Kritikk...?

Jeg lærte tidlig av et kjent medlem her inne at man kjøper ikke klokke for påfuglene her inne, men til seg selv.
Om noen mot formodning skulle ha så mye motstand mot en slik klokke kan de vel bare la være å skrive gratulasjoner i unboxingstråden din. Det er din klokke og ditt liv. Gjør som du selv vil.

Kritikk...?

Jeg lærte tidlig av et kjent medlem her inne at man kjøper ikke klokke for påfuglene her inne, men til seg selv.
Om noen mot formodning skulle ha så mye motstand mot en slik klokke kan de vel bare la være å skrive gratulasjoner i unboxingstråden din. Det er din klokke og ditt liv. Gjør som du selv vil.

Takk for tipset Minuteman!

Jeg kjøpte nylig en Steinhart Nav B-uhr 44mm. Kjempefornøyd med denne :)

0dd62f0c.jpg

God kvalitet til en billig penge! Den er altfor stor ja, og likner en gammel kjenning fra de opprinnelige produsentene (Lange,Laco,Stowa og IWC), men den gir meg godfølelsen. Noe som, for meg, er alt denne galskapen handler om! Når det er sagt synes jeg at Ocean serien blir litt for nært originalen.. Synes dette er lettere å svelge med Flieger serien.

Takk for all debatt. Etter nærmere diskusjon med en venn har jeg kommet fram til å heller sprenge litt på budsjettet og gå for en av mine grail, tar lenger tid å spare til sub, men kommer nok ikke til å angre. Longines Legend Diver.

Kan ikke se for meg at det blir lett å finne den her, så må nok ut på utenlandsk forum.
Prøver meg likevel med en WTB.

Det var lenge min grail også. Eller en av dem. Det er fortsatt en klokke jeg gjerne skulle hatt.
Tipper du skal ha den uten dato, den som er så vanskelig å få tak i. Om du skal ha med dato er det snart like rimelig å kjøpe nytt hos urverket.no som å finne noe brukt uttaskjærs. Legg på moms og frakt og de er like dyre som en ny derfra. Om du ikke har flaks.

Det var lenge min grail også. Eller en av dem. Det er fortsatt en klokke jeg gjerne skulle hatt.
Tipper du skal ha den uten dato, den som er så vanskelig å få tak i. Om du skal ha med dato er det snart like rimelig å kjøpe nytt hos urverket.no som å finne noe brukt uttaskjærs. Legg på moms og frakt og de er like dyre som en ny derfra. Om du ikke har flaks.

Det er jo den uten dato jeg håper på. Men koster nok litt å ta den inn utenlandsfra, men da får jeg smøre meg med tålmodighet, kanskje noe dukker opp og jeg er rask nok:)

Hvorfor ikke kjøpe homeage? Vel, det blir jo inviduelt, men all verdens klokkeglede over pris og utseende forsvinner lynkjapt første gangen noen spør, "Jøss, er det en Rolex?" Og du skal til å begynne å forklare at det er en etterligning, veldig bra, altså, nestem like bra faktisk, bare til en tiendedel av prisen...
Det er mange flotte, bra klokker til samme prisen som ikke er homeage. Jeg ville gått for en av dem.

Det får holde med en homage, har jo som sagt en pam på vei, får nok høre på deres erfaring om hvordan følelser man får for uret siden det blir så nærme, men likevel så langt unna "the real deal" .

Jeg går heller ivrig inn for en LLD, dog en homage som Minuteman påpeker, men tror ikke den vil tære på samvittigheten. Til nød med dato, men om tålmodigheten ikke brister så liker jeg den mer clean.