Steinhart Triton 100 ATM Black unboxing

Medlem
5. mai 2009
Sted
Oslo
Så, siste impulskjøpet kom i dag. Beklager litt shitty bilder, men iphonen er ikke akkurat noen mester på dette feltet og det var den som var i nærheten ;).

Foreløpig kan jeg dog si følgende om klokken... vanvittig kvalitetsfølelse til prisen! Hverken bezel eller krone kjennes noe dårligere ut enn planet oceanen min så vidt jeg kan kjenne. Bezel virker bra og korrekt plassert i forhold til skiven.

Skiven er som andre har vært inne på litt rotete, og i mørket kan det faktisk være litt "huh, hva er klokken egentlig?" inntil man blir vant med det tror jeg. Liker veldig godt kroneplasseringen, mindre i veien enn tradisjonell plassering.

Gummiremmen virker meget solid og var vanvittig, absurd lang. Spennenen virker også meget solid.

Så, nok pjatt. Over til bildene!

66c81ad6.jpg

3f03f2fe.jpg

3fe960b3.jpg

cd9cbb4c.jpg

Ytterboksen har fått seg en liten smell i transport så har dessverre røket i et par hjørner. Litt sært for var ingen synlige skader på noe som helst. Jaja.

3371f964.jpg

4262a387.jpg

Garantikortet... :)

f235c9ce.jpg

850453d1.jpg

Vanskelig å ligge pent i boksen sin når remmen var så absurd lang som den var..

9d245005.jpg

Jeg har riktignok ikke de største håndleddene men dette var mye rem ;)

af95cfe4.jpg

Til sammen 4-5 cm måtte av.

b8f5a81e.jpg

Wristshot av ymse kvalitet. Dette er heeeelt på grensen av hva jeg kan ha på håndleddet merker jeg. Stort beist.

a1f33312.jpg

Dårlig lumeshot. Mye lume i hvert fall, selv om det som sagt kan være litt tricky å faktisk se hva klokken er pga meget busy dial. Her er klokken da ca kvart over fem.

Så jess, det var denne. Meget fornøyd så langt, liker godt looken og følelsen av kvalitet er skremmende bra. :cool:

Gratulerer så mye Christian! :D

En skikkelig solid beater dette her.
Kjenner det pulser i kjøpefingen nå ja..

Kos deg med den ;)

Grattis! Herlig lume, men jeg skjønner hva du mener. Ikke så lett med flerfarget lume og så mye av det. Noen ganger er det dog morsomst med litt maksimalisme :D

Grattis! Herlig lume, men jeg skjønner hva du mener. Ikke så lett med flerfarget lume og så mye av det. Noen ganger er det dog morsomst med litt maksimalisme :D

Hehe, er absolutt ganske stilig og morsomt å se på. Men praktisk? Tja... åpent for diskusjon ;)

Etter å (forhåpentligvis) eid denne en stund nå, kunne du gitt en liten tilbakemelding? Noen her som faktisk har prøvd den på et dykk?

Stealthy look, samtidig svært u-stealthy lume :)
Morsom, til synes, solid sak Christian!!

Gleder meg å høre/se mer av denne

Hehe dette var en god gammel tråd!

Har denne enda, ligger en FS annonse ute, men har ikke bumpet den på ca 1000 år.

Jeg har for så vidt falt tilbake på at denne er for stor for meg, jeg bruker den ikke og lånte den i flere måneder bort til en kompis med vesentlig større håndledd og armer enn undertegnede.

Klokken er det dog ingenting å si på egentlig. Etter et par år ser man litt mer slitasje på DLC belegget. Klokken er på alle måter fortsatt sort, men på kantene av lugs osv ser man nå en fin slitasje. Når kompisen min lånte den falt ene skruen som holder remmen på plass av, Steinhart sendte noen nye til ham, men det ble feil skruer som kom så akkurat nå har den stålskruene og ikke DLC skruer.

Får vel kanskje bumpe salgstråden igjen på denne ;)

Har "lillebroren", 30ATM :)
Lille og lille fru Blom, det eneste som mangler er heliumventilen, ellers er den lik dog uten DLC-coating. Dette er en mine favoritter, god på armen, mindre enn 2 sek avvik i døgnet og generelt kul å se på :) Passer mine håndledd perfekt.
90f42147.jpg

72943a95.jpg

"Jeg har for så vidt falt tilbake på at denne er for stor for meg, jeg bruker den ikke og lånte den i flere måneder bort til en kompis med vesentlig større håndledd og armer enn undertegnede."

Heisann. Vurderer å kjøpe Triton 30 atm, men er redd den blir for stor. Kan jeg spørre hvor mange cm du har rundt håndleddet? Jeg måler forøvrig 17,5 cm, mistenker derfor at denne klokken kan bli litt vel voldsom

vurderer kjøp av triton 30 atm

Lille og lille fru Blom, det eneste som mangler er heliumventilen, ellers er den lik dog uten DLC-coating. Dette er en mine favoritter, god på armen, mindre enn 2 sek avvik i døgnet og generelt kul å se på :) Passer mine håndledd perfekt.

Hadde vært superhjelpsomt hvis også du kunne meddelt hvor mange cm du har rundt håndleddet ettersom du gir uttrykk for at du trives vesentlig bedre med størrelsen på denne klokken enn det christianN gjør/gjorde

Heisann. Vurderer å kjøpe Triton 30 atm, men er redd den blir for stor. Kan jeg spørre hvor mange cm du har rundt håndleddet? Jeg måler forøvrig 17,5 cm, mistenker derfor at denne klokken kan bli litt vel voldsom

Jeg tror man må se ting litt i sammenheng med hva man er vant til "der og da". Nå om dagen går det mye i AP ROO som jo er relativt store, mens det når jeg postet det der gikk mest i Rolex på 39 og 40mm.

Alt er med andre ord relativt.

Jeg synes fortsatt at 100ATM'en er ganske stor av seg, men kanskje ikke helt på samme måten som før?

Jeg har vel rundt det samme som du har når det gjelder omkrets, men det du må være mest obs på er for så vidt "anleggsflate" - hvor stort ur du faktisk kan legge oppå armen før det begynner å stikke ut ;).

Hadde vært superhjelpsomt hvis også du kunne meddelt hvor mange cm du har rundt håndleddet ettersom du gir uttrykk for at du trives vesentlig bedre med størrelsen på denne klokken enn det christianN gjør/gjorde

Heisan :)

Jeg har 19,5-20,0 håndledd og har egentlig alltid foretrukket store klokker, veksler stort sett mellom 44 og 47 mm's klokker. Triton er like stor som min Lüm-Tec men bygger mer i høyden :)

Jan

Ok, tusen takk for raskt svar. Tror løsningen blir å prøve en klokke i butikk med tilsvarende størrelse, og så se om det er noe for meg. Er ikke vant med store klokker så blir nok uvant

Kasseformen har også mye å si... Lengde på lugs osv. 44mm er ikke alltid 44mm i prasis på en måte.

Ap ROO jeg har er 42mm, men jaggu omtrent identisk med denne steinharten i størrelse..