Steinhart

Medlem
10. sep. 2009
Driver å drømmer om eksklusive ur om dagen. Blant annet Rolex Sub drømmer jeg om å eie en dag:D Siden jeg er student så lar det seg ikke å kjøpe et dyrt ur for øyeblikket. Men så har jeg kommet over merket Steinhart som har noen modeller veldig like Rolex sine. Kunne noen fortelle meg om Steinhart og spesielt de som ligner veldig på Sub'en? Er designet helt likt? Og hva syns folk om det?

Takk:D

Hvilket budsjett snakker vi om? Hvor mye har du tenkt å bruke?

Steinhart har fine klokker, men jeg vet at en del personer ikke er så glade i bl.a. sportsurene deres, da de later til å være kopier av Rolex sine Sub´er.

Steinhart gir god kvalitet for en svært lav pris.:)
Det er vel ingen tvil om at dykkerklokkene deres er en "hommage", eller skal vi si Knock-off, av Rolex sine.
Har selv en Steinhart Nav-B med manuelt urverk, og er godt fornøyd med både presisjon og utførelse på den klokken pris tatt i betraktning.

Edit; Velkommen til TS. :D(la visst igjen høfligheten min hjemme..:oops: )

kjøp heller en "ekte" fake fremfor en kopi fra noen som er frekke nok til å sette navet sitt på klokka...

2014309626ocean_green1.jpg

52_090507122123_1.jpg

Driver å drømmer om eksklusive ur om dagen. Blant annet Rolex Sub drømmer jeg om å eie en dag:D
Takk:D

Blant mange flere produsenter, er Steinhart en produsent av flere gode modeller, i tillegg til de modellene som "ligner" på Rolex.
Å kjøpe en fake / etterligning / kopi av "the real thing" er en ikke-sak for de fleste klokke-fantaster. :(

Fortsett heller å drømme litt til og prioritér kronene dine noe anderledes,- snart er det vel utbetaling av studielån igjen! :D

I mellomtiden kan du jo kjøpe deg en annen Steinhart modell eller en Seiko med et automatisk verk fra f.eks www.chronograph.com

Lykke til!

Dette med etterligninger/homage klokker har vært diskutert utallige ganger her på forumet. I mange tilfeller kjøper en homage klokker fordi man ikke har råd til "the real thing". Ikke fordi man vil at folk skal tro at det er noe annet, men fordi man rett og slett liker designet så godt. Dette fører ofte til at folk også går å kjøper rolex, panerai etc. etterpå.

Jeg mener at så lenge f.eks. steinhart ikke bryter noen copyrights etc. og ikke utgir klokka for å være rolex, så er det bare å kjøre på. Selv har jeg en Steinhart Ocean one GMT som er en homage av Rolex GMT-master, og synes at det er utrolig mye klokke for lite penger.

Alt er og blir individuelt, og opp til hver enkelt hvor man legger lista. Men det beste er jo selvfølgelig å kjøpe orginalen.

Hvor er høfligheten folkens? Her har vi et nytt medlem, og ingen som har ønsket vedkommende velkommen? :p:p

Velkommen til Tidssonen, Lollopop! :D

Som du ser er det forskjellige meninger ang homage ur. Noen mener det er en rip-off av originalen, mens andre mener det er helt greit, og kanskje t.o.m. en hyllest til originalen. Dette er noe du selv må finne ut av, og ikke bry deg om hva andre mener.

Har selv hatt 2 Steinhart ur (Ocean-1, Nav-b chrono). Det er ingen tvil om at du får mye for pengene. I Ocean-1 modellene får du ETA 2824-2, som er et påvist pålitelig urverk gjennom mange mange år!
Finish er laaaaangt ifra Rolex, og det kulle bare mangle, men til den prisen så får du mer enn du betaler for.

Ocean-1 er et utmerket alternativ dersom du har sansen for Submarineren men ikke er motivert til å betale for en, og er en fin entry level til den mekaniske verdenen.

Lykke til! ;)

Velkommen skal du være!
Nå har ikke jeg filla peiling på hva en Steinhart koster, men jeg vet i alle fall at min tid som student betød sommerjobb og studielånutbetaling i august. Det, i kombinasjon med at en P-serie 14060 er til salgs på forumet for 15,5k er enkel matematikk synes jeg!

Velkommen til forumet!

Steinhart er ikke en fake! selv om de har "stjålet" designen på flere av modellene. God kvalitet og mye klokke for pengene. Sveitsisk urverk fra ETA, resten er laget i Kina, men klokkene blir sluttmontert i Tyskland.

Jeg ville heller ha brukt pengene på en Seiko dykkerklokke. Da får du en 100% original, Seikos eget urverk og design. Du kan glede deg over en flott Seiko mens du sparer opp penger til en Rolex Submariner, eller du blir så frelst på Seiko at du vil ha flere...

http://www.chronograph.com/store/catalog/products/SKX007K4-SBDX001J.jpg

http://chronograph.com/store/index.asp

Hvor er høfligheten folkens? Her har vi et nytt medlem, og ingen som har ønsket vedkommende velkommen? :p:p

Velkommen til Tidssonen, Lollopop! :D

Som du ser er det forskjellige meninger ang homage ur. Noen mener det er en rip-off av originalen, mens andre mener det er helt greit, og kanskje t.o.m. en hyllest til originalen. Dette er noe du selv må finne ut av, og ikke bry deg om hva andre mener.

Har selv hatt 2 Steinhart ur (Ocean-1, Nav-b chrono). Det er ingen tvil om at du får mye for pengene. I Ocean-1 modellene får du ETA 2824-2, som er et påvist pålitelig urverk gjennom mange mange år!
Finish er laaaaangt ifra Rolex, og det kulle bare mangle, men til den prisen så får du mer enn du betaler for.

Ocean-1 er et utmerket alternativ dersom du har sansen for Submarineren men ikke er motivert til å betale for en, og er en fin entry level til den mekaniske verdenen.

Lykke til! ;)

Selvfølgelig; Velkommen :)

Hvorfor ikke vurdere en Tudor Hydronaut?

Yay! Beste velkomst jeg på et forum noen sinne :D

Tja, har ingen budsjett enda. Har spart opp 80.000 til studie til høsten som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal fordele. hehe. Foreløpig har jeg kjøpt en messenger til 2000 kr så skal ikke se bort ifra at jeg kommer til å kjøpe et ur men jeg har ikke bestemt meg for hvilket. For å være ærlig så føler jeg meg ikke verdig til å bruke dyre ur enda mtp kunnskapen jeg har innen for ur-området. Når er det egentlig greit å bruke over 10.000 kr på en klokke?:)

Fra før av har jeg disse:

http://images.bidorbuy.co.za/user_images/645/649645_091220132532_SNZF17K1-2.jpg

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=270604557802

Neste klokke jeg har tenkt å skaffe er et litt penere ur jeg kan bruke med dress eller litt pyntet stil. Forslag til rimelige dress-ur'ish?

Takk for svar alle sammen:)

Lollopop

Når er det egentlig greit å bruke over 10.000 kr på en klokke?:)

Dude, du har havnet på klokkegalehuset her. Tro meg, her er det er alltid greit å bruke over 10k på en klokke.;)

Fine dressklokker til en god pris finner du hos: Stowa eller Longines. Går du litt opp i pris kan du finne en fin Maurice LaCroix. Disse merkene har fine modeller i +/- 10k området.

Bra sagt, UJU!

På dette asylet blir du ikke frisk. Bare sykere.:mrgreen:

Steinhart: meget bra klokker! Mye for pengene!
Særlig pilot urene (Nav-b).
Lykke til!:D

Dude, du har havnet på klokkegalehuset her. Tro meg, her er det er alltid greit å bruke over 10k på en klokke.;)

Fine dressklokker til en god pris finner du hos: Stowa eller Longines. Går du litt opp i pris kan du finne en fin Maurice LaCroix. Disse merkene har fine modeller i +/- 10k området.

Hehe....

Sinn har også klokker i riktig prisklasse og bruksområde, f.eks. 556, 656, 856, etc :)

www.sinn.de