Stemmegaffelklokka.

Medlem
14. mai 2012
Innlegg
143
Sted
Asker
For mange, mange år siden avsa urmakeren sin dom over et eksemplar av en Omega som sang så vakkert om natten. Tonen var nokså kjedsommelig og monoton, et var en 300 hertz som ble kalt "stemmegaffelklokka" på folkemunne.
"Nei, her er det ikke deler å få lenger, så denne går nok i søpla", var en av domspremissene.
Han fikk solgt en ny Omega i stedet. Den gamle gikk ikke i avfallsdunken, men ned i en skuff. Derfra dukket den opp forleden etter førti års hvile, minst.
Har noen gamle entusiaster tatt tak i saken og gjort noe med dette, montro ?
Takknemlig for all info som kan gi håp eller trøst.
 
Jeg har noe deler liggende til f300. Hvis du kommer innom så kan jeg ta en titt på den. Har noen få nos deler og litt fra gamle kondemnerte verk. Jeg har klart å redde noen av di gamle stemmegaffelene, men det er ikke alltid det går.
 
@Lorden

Kan du titte på min Bulova Accutron 214 også? Skal vel være mange av de samme delene som i f300.
 
Redigert av en moderator:
For mange, mange år siden avsa urmakeren sin dom over et eksemplar av en Omega som sang så vakkert om natten. Tonen var nokså kjedsommelig og monoton, et var en 300 hertz som ble kalt "stemmegaffelklokka" på folkemunne.
"Nei, her er det ikke deler å få lenger, så denne går nok i søpla", var en av domspremissene.
Han fikk solgt en ny Omega i stedet. Den gamle gikk ikke i avfallsdunken, men ned i en skuff. Derfra dukket den opp forleden etter førti års hvile, minst.
Har noen gamle entusiaster tatt tak i saken og gjort noe med dette, montro ?
Takknemlig for all info som kan gi håp eller trøst.

Hvilken modell er det, bilde?