Stemmer alt her? Rolex 1665

en franken av en sånn modell kan gå noen runder hos AD'er uten at noe blinker rødt.
det som brukes på en 1665 franken er som regel: en skive som er original eller har vært original men er malt om, en replacement ( kopi) kasse + baklokk med serienummer som tilsvarer perioden, et 1570 verk som kommer fra en OP Date.
AD'en vil oppdage uoverenstemmelser mellom verknummer og serienr før de spotter en avansert kasseforfalskning.
Takk for svar! Det er til å Google seg i hjel dette greiene her, så slenger ut en post på VRM og møter evt selger hos ADn jeg bruker:) Koster lite å spandere en bonustur med SAS i denne settingen.

Takk for svar! Det er til å Google seg i hjel dette greiene her, så slenger ut en post på VRM og møter evt selger hos ADn jeg bruker:) Koster lite å spandere en bonustur med SAS i denne settingen.
Joda men de kommer nok ikke til å sjekke nummer med Geneve uten å ta klokken inn.

Den var tøff. Bakgrunnen for at jeg roter rundt i vintage verden er at jeg aldri har blitt helt komfortabel med WG ringene på skivene på de nyere Rolexen. Personlig liker jeg best uten:)
Sea-Dweller 1665 Great White eller 16660 (med safirglass) - som jeg har - er jo også alternativ da. Du skalø være veldig opptatt av rød skrift for å betale dobbel pris for dette - imho.

Her er min:

20063_7941743699812513b8acc8e4d7a744e8.jpeg

Redigert:
Jeg har heller aldri sette en double red der D og W i Dweller "henger sammen".

Sea-Dweller 1665 Great White eller 16660 (med safirglass) - som jeg har - er jo også alternativ da. Du skalø være veldig opptatt av rød skrift for å betale dobbel pris for dette - imho.

Her er min:

20063_7941743699812513b8acc8e4d7a744e8.jpeg
Den var flott! Kanskje den hadde vært noe;)
I denne linken står det beskrevet at D W toucher hverandre på Mark 2 skivene. Noe som "matcher" alderen på kassen.
https://www.revolution.watch/the-depths-of-understanding-history-of-the-rolex-sea-dweller/

Se her og sammenlign.
Jeg synes rolex krona ser alt for stor ut. Samt så ser rolex skriften for tykk ut på skiven.
Det ser ut som det er et service insert på denne også. Det skal være fat font insert fra originalt, disse koster en del på second hand markedet.

Hold oss gjerne oppdatert om du møter selger og tar den med til AD du bruker. Er nyskjerring :)

Prisforlangende var forresten 140 000,- ( tilsvarende eldre takst ), selger norsk-tysk voksen mann. Servicepapirene utstedt av AD i Tyskland.
Hvis den skulle dukke opp igjen sted.
Selger hadde visstnok hatt den mange år.

Redigert:
Jeg ser at spørsmålet om denne klokken ble lagt ut på VRF. Konsensus ser ut til å være at den er komplett fake, utenom verket.

Mulig jeg tar feil, men jeg ser langt flere deler til / fra vintage på en del salgskanaler enn før. Det er fint for de som har ærlige hensikter - men et eldorado for de som lager franken / fake vintage. Vintagekjøret er derfor farligere enn før.

La den ut på litt forskjellige Rolex forum. Konklusjonen er; Muligens ekte non serif service dial, ekte verk, kanskje ekte glass og insert. Kasse osv er visstnok helt tydelig fake.

Tenk om noen brenner seg med 150' på denne:mad: Selger ble irritert og viste til at den hadde servicedokumentasjon og urmakere gikk god for den.

Watch out!