Jeg ser noen grunnleggende problemer med å regulere en klokke som ikke går.Hvorfor ikke ta ut kraften av hovedfjær før man justerer?
Går vel greit å trekke den opp igjen vel?Jeg ser noen grunnleggende problemer med å regulere en klokke som ikke går.
Joda, men regulering må skje mens klokka går - hvordan skal du ellers få målt gangen?Går vel greit å trekke den opp igjen vel?
Fjær i den...?Hvorfor ikke ta ut kraften av hovedfjær før man justerer?
Jeg vokste opp ved kysten. Vi gikk ofte tur i fjæra.Mellomfjæra
Det burde jeg selvfølgelig ha forstått. Dumme gamle mannen.Mistenker at det er forvirring mellom "å stille klokka" som å stille tiden, med å "justere klokka" som å regulere hastighet.
Men tråden heter jo "Stille hastighet på automatic klokker". Og OP var jo inni klokka for å fikle. Så jeg skjønner ikke no'
Men til neste gang kan Måsabjønn prøve å holde forsiktig mot klokka med krona i stille-posisjon. Der holder ofte igjen sekundviseren på klokker uten sekundstopp/hacking. Om det er stilling av sekunder det handler om.
Lars Birger
Alt i mitt innlegg stemmer og problemet var at det ikke er hacking! Tror jeg legger klokka opp ned neste gang og venter til den stopper av seg selv. Så åpne den.
Alt i mitt innlegg stemmer og problemet var at det ikke er hacking! Tror jeg legger klokka opp ned neste gang og venter til den stopper av seg selv. Så åpne den.
helt sikkert. Man må vel være en dum urmaker for å tro at tittelen «Stille hastighet ...» har noe med regulering å gjøre.