Stowa Marine Orginal

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Er det noen medlemmer med Stowa Marine Orginal som kan dele erfaringer?

Har sett noen Stowa pilotur her, men ikke denne modellen. Jeg synes MOen har noen herlige IWC-wibber gående, og med solid historisk forankring i Stowas dekksur står den også trygt på egen hånd.

Noen bilder for de som ikke kjenner uret:

1233069692-5539.jpg


1245859311-19069.jpg


Unitas 6498, et verk som er kjent for mange her, om enn i en langt dyrere innpakning ;)

6a00d83452070069e20120a719ca25970b-500wi


Det orginale dekksuret, Kriegsmarine 1940:

km15.jpg
 
Har faktisk holdt en i hånden, Anders. Og den gir et meget godt inntrykk i forhold til prisen. Meget god finish.
I tillegg, som du vet, er jo dette et historisk ur-merke. Kjøp i vei!:cool:
 
Ingen førstehåndserfaring dessverre, men den ser jo unektektelig meget bra ut. Stowa har jo et anerkjent navn og historie, godt rykte og en utrolig entusiastisk, flink og engasjert eier (Jörg Schauer). Det er synd de ikke har inhouseverk, men det ville ikke forbause meg om de lanserte eget verk med tid og stunder.
 
Stowa

Hei. Skal til Tyskland i mars, og da er faktisk dette et av urene jeg har planlagt å se på, (og muligens kjøpe). Har tittet litt på internasjonale chatte-sider, og det virker som merkets arbåndsur får gode - til meget gode skussmål. Lykke til.
 
Takk for tilbakemeldinger! Synes faktisk den hvite skiven med romertall er veldig fristende, vi får se :)
 
Jeg synest den første du har bilde av der er veldig fin.

Jeg var faktisk på venteliste for å få kjøpe en flieger, men når det endelig ble min tur (tok nesten et år) så var ikke lysten like sterk.
Men har sett mye på den første der, og jeg tror kanskje den kan være tilfredstillende frem til det er realistisk med en IWC Portuguese
 
Kjempe fin klokke.
Ser ut til at ventetiden er ca. 3 mnd. på den modellen.
 
Hmm... Jeg har egentlig hatt tunnelsyn mot Steinhart sine nav-b, men dette var jo veldig bra.
Fin finish med svanehals. Likte uret veldig godt jeg... hmmmm.....
 
Anders, det der er en nydelig klokke, men jeg ville definitivt gått for den på det første bildet. Romerske tall blir litt dillete og passer etter min mening kun til nøds på vegg-/kaminur.

Forresten - takk for ny kandidat på vil-ha-listen min. Argh. Jeg som skulle trappe ned nå.....
 
Da var Marine Original bestilt. (Den på øverste bilde)

Klarte ikke mer og bukket under. Måtte ha den, bare måtte...:mrgreen:
Så var det bare å smøre seg med tålmodighet.:cry:
 
Har lenge vurdert å kjøpe den automatiske versjonen:

1167913761-28400.jpg


Synes begge utgavene er lekre, og perfekt størrelse i forhold til mitt håndledd.
 
Da var Marine Original bestilt. (Den på øverste bilde)

Klarte ikke mer og bukket under. Måtte ha den, bare måtte...:mrgreen:
Så var det bare å smøre seg med tålmodighet.:cry:


Hvordan foregikk betalingen? Har du allerede betalt for klokken, eller betaler man når den blir levert?
 
Ikke meningen å hijacke tråden, men fant endel bilder av Marine Automatic med flere forskjellige straps.

pic23.jpg

pic19.jpg

pic12.jpg

pic10.jpg


Blir nok kjøp på meg også, den automatiske altså, er for lat til å ha hand wound (For ikke å snakke om blakk). :)
 
Hvordan foregikk betalingen? Har du allerede betalt for klokken, eller betaler man når den blir levert?

De vil sende en bekreftelse på mail om når klokken vil bli levert, og først da må betalingen fullføres.
Dette blir en laaaaaang vente tid....:roll:
 
Du er kjapp på avtrekkern, UJU! Grattis! Eller kanskje vi skal vente med gratulasjoner til du får den ;)
Polert eller børstet kasse?

Skjønner hva du mener mht romertallene morini, men jeg har ingen fra før av, tenkte de kunne være noe. Men arabiske tall ser kanskje best ut på denne.

For min del er det manuellt opptrekk som gjelder på denne, jeg synes verket er meget pent! Og small subseconds er så lekkert!

Om jeg ender opp med å bestille er noe helt annet ;) Mye man vil ha her i verden ...

b2.jpg


home_image.1274671.jpg


Nå man kommer helt inn på macronivå ser man dog litt såkalt "bleeding" på den trykte teksten, vel på grunn av den litt grove teksturen på skiven.

home_image.1274706.jpg


home_image.1274721.jpg
 
Du er kjapp på avtrekkern, UJU! Grattis! Eller kanskje vi skal vente med gratulasjoner til du får den ;)
Polert eller børstet kasse?


Har gått og kikket etter en fin dress klokke lenge, og denne får jo gode skussmål på diverse klokkeforum også. Forholdet kvalitet / pris skal etter sigende være topp.
Måtte bare kline til før jeg rakk å ombestemme meg.;)
Helt klart at det svært pene opptrekksverket var avgjørende her.
Bestilte forresten med polert kasse.
 
Hoi, her går det unna! Blir spennende å se klokka når den ankommer - lite eller ingenting Stowa på forumet her fra før.
 
Et lite spørsmål.

Hvordan er det egentlig med service og reperasjon på merker som Stowa og Sinn. Disse selges jo ikke oss norske AD, er det noen hindringer i forholdt til å få de reparert i Norge? Eller bruker de såpass kjente urverk i klokkene sine, at det ikke blir noe problem?