Sub C (114060) på Rubber B

Alinoe

Støttemedlem
Medlem
30. sep. 2010
Fikk denne remmen i posten i dag av et hyggelig medlem, og tenkte jeg skulle dele hvordan det ser ut med rubber B på kjeramisk sub. Siden de vanlige rubber B remmene ikke aksepterer glidelock-låsen kommer denne med vanlig tang buckle. For min del er det et kjempepluss, da jeg slipper å styre med bytting og sånn. Remmen er skikkelig comfy, selv for meg som vanligvis ikke liker gummiremmer. Litt vanskelig å montere, men ble ganske fornøyd med resultatet.

A3E7E2AA-4506-4EA5-8D57-4D00034013A8-24746-00000866E7EA8121.jpg

33D53E1B-AB6B-438B-93C0-B11C12F2CBE0-24746-00000866FD1D77D7.jpg

3A5E189A-D2E4-4D4C-86EF-CADF43B46BF3-24746-000008671F64BB4E.jpg

Bumper en halvgammel tråd... Sitter og lurer på en RubberB til Sea-dwelleren min, men er ikke helt solgt på konseptet med å flytte over den originale clasp'en (jeg bytter rem/lenke for ofte til det, og synes ikke det ser fantastisk ut heller).

Jeg har hatt dårlige erfaringer med gummirem på tang buckle så langt - remmene er gjerne veldig lange og ofte stive (kom igjen nå med koffertvitsene deres :) ) For meg fører det da til at klokka flyttes rundt på håndleddet og blir sittende skjevt.

@Alinoe, hvilken omkrets er håndleddet ditt? Ser at du havner på det nest innerste hullet, men buckle'n sitter relativt midt på så det er bra.

Redigert av en moderator:
Bumper en halvgammel tråd... Sitter og lurer på en RubberB til Sea-dwelleren min, men er ikke helt solgt på konseptet med å flytte over den originale clasp'en (jeg bytter rem/lenke for ofte til det, og synes ikke det ser fantastisk ut heller).

Jeg har hatt dårlige erfaringer med gummirem på tang buckle så langt - remmene er gjerne veldig lange og ofte stive (kom igjen nå med koffertvitsene deres :) ) For meg fører det da til at klokka flyttes rundt på håndleddet og blir sittende skjevt.

@Alinoe, hvilken omkrets er håndleddet ditt? Ser at du havner på det nest innerste hullet, men buckle'n sitter relativt midt på så det er bra.

Jeg er ikke sikker på hvilken omkrets håndleddet mitt har, men jeg har små håndledd.

Gummiremmer av god kvalitet er ikke stive, heller slappe (så mye for koffertvitser ;)), ihvertfal er de 2 Hirsch gummiene jeg har kjøpt forbausende myke og føyelige......, antar Rubber B er likedan, om ikke enda bedre?

Vel, jeg hadde en Hirsch gummirem som falt under den kategorien jeg nevnte. Muligens Hirsch Pure, kostet 7-800 kroner hos Tidemann (eneste rem jeg har kjøpt lokalt i Oslo, for øvrig). Anywho, den ville sikkert blitt bedre med litt bruk men jeg valgte å bytte den :)

Nettopp montert RubberB på 14060m, uten tang buckle. Ja, det er jo litt ekstra skiftejobb, men som det påpekes så syns jeg det er verdt "stevet/kosen" da gummi er stivt, også i RubberB kvalitet. I tillegg syns jeg klokka fortjener et Rolexmerke på undersiden av armen også! Dessuten føles det tryggere å hive på seg klokka over baderomsfliene med foldespenne.
DSC_0253_zpsbec18ff0.jpg

Takk for tilbakemeldinger alle sammen. @gmortens, jeg ser jo absolutt fordelen med deployant på gummiremmen, ikke minst fordi det vil gi den optimale fit'en som vanlige spenner til nå ikke har gitt meg.

Montering av rubberB'en på originalspenne innebærer altså å skru av leddet som sitter nærmest spennen på den siden som åpner seg. Med tanke på gjengene til skrue og skruehull tenker jeg da at denne operasjonen ikke bør gjentas hver uke, men at man heller bestemmer seg for å beholde klokka på gummi en stund når man først skifter over fra lenke. Er dette i overkant paranoid?

Hm, merker at jeg fikk lyst på en sånn rem :)

Med tanke på gjengene til skrue og skruehull tenker jeg da at denne operasjonen ikke bør gjentas hver uke, men at man heller bestemmer seg for å beholde klokka på gummi en stund når man først skifter over fra lenke. Er dette i overkant paranoid?

Tja, du har nok rett, en slik operasjon på så små deler kan jo gå galt, men da er det vel ikke verre enn at man får kjøpe ny skrue/ledd eller stikke til en urmaker for hjelp:)

Jeg fikk nettopp min RubberB, og er kjempefornøyd med hvordan det ser ut. Dessverre har jeg for støre håndledd..
Hvis noen bekymrer seg for at den er for lang, så er det bare å legge fra seg. Jeg har ganske brede håndledd, om må ha den på ytterste leddet. Den går også litt smalt ut fra klokka, så på mine brede håndledd virker den litt trang. Hvis noen er sugen på en RubberB, jeg jeg en som kun er prøvemontert til salgs. Send en pm :)

Ikke meningen å stjele tråden til trådstartet, men denne ballet på seg litt :)