Takk, mushkin. Gått meg hus forbi...
Man man bytte bezel på 16710 utgaven også?
Ja, man kan bytte bezel på GTM'en! Har hørt om flere som har kjøpt både pepsi, coke og svart for å kunne bytte.
Det kan vel være et poeng å få SEL-lenke, kom vel senere 2002?).
SD 16600 har alltid hatt SEL-lenke uansett årgang ( lug-holes forsvant rundt 2002)
Ser det er mange som vet mye om rolex her på TS. Benytter derfor anledningen til å spørre hva som er forskjellen mellom GMT-Master 2 og Sub bortsett fra at GMTen har blankt midtledd, 100 m vanntett og grønn viser?
Først og fremst så ligger hovedforskjellen i urverket. GMT Masteren har en komplikasjon som ikke Submarineren har. Jeg lar den være åpen og regner med du fyller inn resten der selv.
Ellers er det litt småting som skiller de to modellene. Jeg tar utgangspunkt i GMT Master IIc og Submariner c.
GMTIIc har en 24 clicks bi-directional bezel med 1-24 skala på inserten slik at man kan få en tredje tidssone.
Sub-c har en 120 clicks uni-directional bezel med 1-60 skala, hvor de 15 første viser hvert minutt(elapsed time).
Submarineren har et litt tykkere baklokk for å kunne tåle 30 bars trykk. Den har også en glidelock funksjon på claspen, noe GMTIIc ikke har.
Lumen er også forskjellig. GMTIIc har grønn lume, mens Sub-c har blå lume.
Fun fact: Visste du at Rolex var først ute med GMT-komplikasjon?
Tusen takk for god tilbakemelding! Vet det er "overflod" med Subber her på TS, men hvilke er "best" av Sub og GMT2? Utseendemessig liker jeg best GMTen på blankt midtledd
Jeg sier Sub
Om vi snakker vintage er det lite som slår en SD med buet glass. Moderne SD er kul den og, men jeg tar like gjerne en Sub. Cyclopsen er jo liksom i Rolex sitt DNA, jeg synes den gir klokken karakter.
Vet det er "overflod" med Subber her på TS, men hvilke er "best" av Sub og GMT2?