Mye god info her, rousp, men 168000 er definitivt en (utgått) modellBehold frøkna ja.
Fra 1988 finnes det litt forskjellig som er litt mer spesielt enn en vanlig sub også.
16800 og 168000 er identisk, med unntak av en usynlig detalj.
168000 (merk: tre nuller) er et modell som er ganske omdiskutert. Såpass at enkelte ikke helt tror på at det faktisk er en modell. Det er en transitional modell produsert da Rolex gikk over til en annen stållegering i sine kasser. Den ble etter sigende laget i så lite som 8 månder i tiden rundt 1988. Den nyeste, troverdige, utgaven jeg har sett er fra 1989, den eldste, troverdige, fra 1986. (Forvirring over årstall og produksjonslengde er tilsiktet. ) I forhold til om dette er en modell eller ikke.. Jeg er ikke sikker selv.. Blir bare mer forvirret etter hvert som man leser og lærer om denne. Dette er uansett ikke et ur man bør hastekjøpe
I think that seems to be the issue. Certainly the 168000 was made in fewer numbers than certain other references, but the visual stimulus that separates it from the 16610 isn't there.
Rarity, it seems, plays only one part.
...
Sapphire crystal and glossy dial models are not collectible for most collectors.
Mye god info her, rousp, men 168000 er definitivt en (utgått) modell
http://i179.photobucket.com/albums/w289/mestreaudi/Imagem003_2.jpg[IMG]
Men som det sies på TRF:
:)[/QUOTE]
Garantikort forfalsket over en lav sko. Så tør ikke helt stole på dem heller. :p
Litt av problemet er at det ikke finnes verifiserbare trykte medium som beviser modellnummerets eksistens. F.eks reklametrykk i tidsskrift etc. En populær forklaring på det er at det ekstra 0-tallet bare er et internt skille, og ikke noe som skulle kommuniseres til sluttbrukeren.
Til modellens forsvar kan en si at RSC tar service på urene uten å mukke. For å legge til litt ekstra mystikk blir de ofte omtalt som 16800 i servicepapirene. :p
vet den er sliten den første jeg linket til men skulle bare vise 2 av de jeg har sett til salgs på sonen
men skal ha sub fra 88 uansett modell
Er jo beste å få tak i her i land med mulighet for face2face handel, men har budsjett på 38 k max