Sub, GMT master eller JLC Navy seals?

Medlem
26. nov. 2010
Sted
Bodø
Synes startgropen er det mest beskrivende forumet for dilemmaet jeg har.

Utbytting av kolleksjonen ned til én klokke har pågått en stund, så jeg har hatt lyst på noe funksjonelt jeg kan bruke til "alt". Dro innom AD forleden og prøvde rolex modeller. Det skal sies at det ikke er første gang jeg prøver disse, og jeg prøvde også en GMT master 2 som jeg syntes var hakket penere enn standardsuben, men kanskje ikke like godt egnet til å være bruksklokke. Til tross for dette endte det med at jeg la inn et depositum på en "Hulk"

Så dro jeg innom Tidemann, noe jeg aldri skulle gjort. Prøvde JLC Navy seals på armen, og syntes umiddelbart den passet bedre på meg enn rolexmodellene.

Da jeg har noe buet håndledd, har den flate kassen til rolex en tendens til å stikke litt "opp" fra resten av håndleddet, noe som gir i beste fall en unik look. Aberet er prisen på JLC modellen. Med keramikklenke snakker vi fort sytti tusen for denne, men det ble antydet en bra "pakkepris" for uret om jeg kjøpte lenke samtidig.

Etterpå prøvde jeg zenith espada. Også en aktuell kandidat, og den slo meg som langt bedre til formålet enn f'eks aqua terra som sliter med et tykkelsesproblem etter min mening, men jeg lurer litt på hvor praktisk det er å ha en slik som eneste klokke. Forøvrig hadde de ikke prisen tilgjengelig for modellen. Litt ukvalifisert gjetting fra min side ligger på rundt 40.

Spørsmålet mitt er, hva ville dere gjort?

Redigert:
Her ville jeg kjørt på med med hulken. Den perfekte sommerbeater. Prøv klokken ute i sollys og du er solgt.

JLC`n du nevner er lekker, men lenka syns jeg ikke noe om. Har prøvd den på armen noen ganger og for meg virker den litt, hva skal jeg si. Billig?

Skal ta det til etterretning, men det er virkelig noe med håndleddet mitt som ikke liker flate kasser. Rolex-klokker peker delvis mot meg med noen grader.

Redigert:
Når det gjelder utseende, passform, og andre kvaliteter som man har ulike meninger om, så er det kun du som vet..

Lykke til, det er jakten som er spennende!

Når det gjelder utseende, passform, og andre kvaliteter som man har ulike meninger om, så er det kun du som vet..

Lykke til, det er jakten som er spennende!

Vet det, og takk. Er bare et paradoks at jeg var så innstilt på rolex før jeg fikk prøvd alternativene og passformen de kunne skilte med. Har forsåvidt også noe med at jeg er vant til omega og breitling-kasser. Noen av de bretter seg virkelig rundt armen min, og da var det en overgang å prøve en klokke som "sitter oppå"

Redigert:
I valget mellom disse tre kan en vei være i akkurat den rekkefølgen du skriver.
Start med sub - vil du ha slankere gå mot GMT - vil du ha noe mer bøllete gå JLC
Fordelen med sub/gmt er at du får solgt dem stort sett uten tap med

I mitt hode er JlC et skritt opp fra Rolex... Understreker at jeg ikke har prøvd Navy Seals modellen på armen, men utseendemessig liker jeg den meget godt!

Kanskje også morsomt med noe som er litt utenfor mainstream! ;)

Jeg synes JLC er et mye kulere og mer spesielt ur enn de to andre. Men dersom det skal være eneste klokke, synes jeg det blir for røft til å være et veldig godt alternativ. En standard sort sub får min stemme i så måte. Foreslått alternativ: gå for JLCen og kjøp et rimelig urn til noen få tusen for de 'finere' anledningene :)

Kanskje også morsomt med noe som er litt utenfor mainstream! ;)

Var litt av det jeg også mener. Limitert til 1500 navy seals klokker mot hvor mange tusen submarinere?

Eneste er at jeg så må selge blodet mitt for å få råd til en dressklokke.

Var litt av det jeg også mener. Limitert til 1500 navy seals klokker mot hvor mange tusen submarinere?

Eneste er at jeg så må selge blodet mitt for å få råd til en dressklokke.

Ehh.. Millioner vil jeg tro.. Gå for JLC og spar til en annen klokke i tillegg. Forresten synes jeg Navy seals er en utmerket beater. Ville kanskje da gått for en litt "penere" klokke.

Espada var lekker! Og anvendelig.

Zenith_Espada.jpg

Hva med å kjøpe brukt? Du kan kombinere en Sub 16610 med en JLC master Control til prisen av en ny navy seal.

my_clothing_accessories.6498.1.jpg

2949072748_01920db59e.jpg

Slet også litt med komforten på Sub 116610, den kassen passet ikke mine håndledd og ble flippet.

Redigert:
Av ren nysgjerrighet, har du senere prøvd en rolex som har passet håndleddet ditt?

Dette blir veldig individuelt, men jeg har Submariner 1680 og Daytona 16520, begge passer meg utmerket. Har prøvd 16610, den satt også som et skudd. Det er vel bare de nye kassene og mitt håndledd som ikke er helt match.

Redigert:
@Lilac
Jeg var innom Tidemann på fredag å så på JLC'en selv. Ett helt fantastisk ur, og per nå hadde jeg personlig valgt dette ovenfor en ordinær sub. Personlig hadde jeg nok beholdt den på reim, men jeg vet ikke helt hva hvordan du liker å bruke klokken. Og jeg skjønner godt hva du mener med at den passer godt på håndleddet, for det gjorde den hos meg ihvertfall:) Etter å ha virkelig fått opp øynene for JLC vl jeg på det sterkeste anbefale det, er det lille ekstra for min del ihvertfall. For all del, Rolex Submariner og GMT er nydelige ur, men de kan du kjøpe når som helst, det kan du ikke med Navy Seal klokken. Du får hjerte til å bestemme, ikke fornuften:D Lykke til, gleder meg uansett til å se resultatet.

Redigert av en moderator:
For meg er dette en no-brainer, jeg ville valgt JLC Navy Seals. Dette er neste klokke på min liste, og hos Rolex er det kanskje kun DSSD som kommer nær.

Espada var lekker! Og anvendelig.

Zenith_Espada.jpg
@flyback Wow, denne har jeg ikke sett før! Griselekker, må si Zenith slår den ene etter den andre ut av parken på designfronten for tiden, med klokker som har spennende men fremdeles klassiske linjer. Denne hadde noe "explorersk" over seg synes jeg - litt dressy og sporty på samme tid, og 100m vanntetthet bygger opp under det sporty elementet. Plutselig seilet denne opp som en fremtidig kandidat! Bare synd med navnet, som høres ut som en eller annen familiebil fra 80-tallet...

Over til trådstarter sitt spørsmål, så ville jeg nok gått for en JLC navy seal om jeg fikk velge. Synes den er en av de råeste dykkerne som er.

@flyback Wow, denne har jeg ikke sett før! Griselekker, må si Zenith slår den ene etter den andre ut av parken på designfronten for tiden, med klokker som har spennende men fremdeles klassiske linjer. Denne hadde noe "explorersk" over seg synes jeg - litt dressy og sporty på samme tid, og 100m vanntetthet bygger opp under det sporty elementet. Plutselig seilet denne opp som en fremtidig kandidat! Bare synd med navnet, som høres ut som en eller annen familiebil fra 80-tallet...

Over til trådstarter sitt spørsmål, så ville jeg nok gått for en JLC navy seal om jeg fikk velge. Synes den er en av de råeste dykkerne som er.
@Kohe321 Zenithen likte jeg også, enig i at navnet kanskje var litt... Ehm, Renault Espada :) Når vi først er inne på teite navn, Jaeger Le-Coultre Navy Seals, WTF? :D