Sub, GMT master eller JLC Navy seals?

@Kohe321 Zenithen likte jeg også, enig i at navnet kanskje var litt... Ehm, Renault Espada :) Når vi først er inne på teite navn, Jaeger Le-Coultre Navy Seals, WTF? :D

@flyback Haha! Ja du har rett, navnet Navy Seals får det til å høres ut som om du burde få med en kopi av Call of Duty Black Ops 2 med på kjøpet. :p

Redigert av en moderator:
Renault Espada, liksom? Snøft!

Ingen som har hørt om

Lamborghini Espada - Wikipedia, the free encyclopedia
en.wikipedia.org/.../Lamborghini_EspadaThe Lamborghini Espada is a grand tourer which was built by Italian car manufacturer Lamborghini ...

:)

Takk for all respons! Venter til over basel med et endelig valg, i fall det kommer noe jeg bare MÅ ha:D

Renault Espada, liksom? Snøft!

Ingen som har hørt om

Lamborghini Espada - Wikipedia, the free encyclopedia
en.wikipedia.org/.../Lamborghini_EspadaThe Lamborghini Espada is a grand tourer which was built by Italian car manufacturer Lamborghini ...

:)

Gulost er gulost. :D

Eneste minuset med zenithen er at jeg ikke aner hva den koster. Havnet visst mellom prislister, så ble bare møtt med skuldertrekk. Den ser fryktelig billig ut om man går ut ifra chrono24 dog.

Redigert:
Tipper prisen for en ny Zenith Espada ligger rundt 36-38k fra norsk forhandler basert på hvordan prisene på nettet ser ut. Er det ikke bare å ringe feks. Tidemann å spørre?

Eller har du allerede prøvd? Forstår ikke helt hva du mener med "havnet mellom prislister". :)

Tipper prisen for en ny Zenith Espada ligger rundt 36-38k fra norsk forhandler basert på hvordan prisene på nettet ser ut. Er det ikke bare å ringe feks. Tidemann å spørre?

Eller har du allerede prøvd? Forstår ikke helt hva du mener med "havnet mellom prislister". :)

Jeg spurte tidemann forrige uke, og de hadde visstnok gått fra å handle Zenith fra grossist til å handle Zenith direkte fra produsent, så de hadde ikke de nye prisene klare enda. Det ble antydet at deres priser kom til å gå en del ned.:)

Redigert:
Jeg spurte tidemann forrige uke, og de hadde visstnok gått fra å handle Zenith fra grossist til å handle Zenith direkte fra produsent, så de hadde ikke de nye prisene klare enda. Det ble antydet at deres priser kom til å gå en del ned.:)

Aha, ja stemmer det, importøren for Zenith i norden har visst trukket seg, så forhandlerne må lage egne avtaler. Skjønner nå. :p

Hyggelig om du oppdaterer oss på hva prisen er i tråden her når du får vite det, tror flere kan være interessert. Kjekt å se hvor nærme jeg traff med gjetningen min også... :p

43k for zenith espada. I overkant av det jeg håpet på. Får vurdere noe annet.

Redigert:
Av ren nysgjerrighet, har du senere prøvd en rolex som har passet håndleddet ditt?

Passform handler også mye om vane, selv Panerai blir behagelig etter noen dager.

Som @adamskater påpeker, Rolex kan du selge igjen uten for stort tap, men neppe om du kjøper hos Bjerke... Du sparer 10% ved å kjøpe fra Lervik/Jørgensen/Urverket.

Litt kult med en klokke ikke alle har og JLC er både et flott merke og en flott modell.

Hvis du ikke er sikker kan du jo kjøpe en brukt hvor verditapet er tatt av noen andre? Og om nyfølelsen er viktig kan selge igjen for så å kjøpe den klokken du faller for ny etter en testperiode. Litt klønete prosess, men du sparer fort vekk 10-15' ift å gjøre ett feilkjøp av ny klokke.

Forøvrig har @Mathfjeld rett:

Her ville jeg kjørt på med med hulken. Den perfekte sommerbeater. Prøv klokken ute i sollys og du er solgt.

JLC`n du nevner er lekker, men lenka syns jeg ikke noe om. Har prøvd den på armen noen ganger og for meg virker den litt, hva skal jeg si. Billig?

Redigert av en moderator:
Ville gått for JLCen hvis jeg var deg. Har aldri hatt sans for Rolex, og JLCen er i en annen klasse. Når det gjelder suben synes jeg det er det kjipeste du finner. Rolex sub er så altfor standard og statussymbol, styr unna den. Og hvis du først skal kjøpe Rolex (noe jeg ikke anbefaler), ville kjøpt GMTen. En mye finere klokke enn suben, og når det gjelder at suben er mer enn bruksklokke er det det dummeste jeg har hørt på lenge (beklager å være så frekk, men sant er sant). GMTen tåler akkurat det samme. Og hvis du ikke er dykker er det etter min mening også tullette å kjøpe en dykkerklokke. GMT funksjonen har du faktisk bruk for. Vet mange er uenige med meg her, men ta rådet til etteretning. Suben er noe jeg som sagt for all del ville styrt unna, og vær så snill og ikke gå i den fella.