Sub med eller uten dato??

Cyclops blir nesten som et varemerke for Rolex. Den er en gjenganger på mange modeller. Selv har jeg med dato, og den nytten det er å ha dato er åpenbar. OK, James Bond sin Submariner var uten dato, men en ekte Submariner bør ha det.

Personlig vil jeg si at forstørrelsesglasset er veldig artig. Det er en gimmik som faktisk virker. Den forstørrer godt, og du kan se datoen uten, ved å se inn fra siden! Da kan du hygge deg med å se hvor mye den forstørrer! Med et blikk på klokken ser du lett datoen, siden den er forstørret.

Sub-date! Helt klart!

:cool:

Det finnes to typer Submariner.

Den originale Submariner.
Den andre er Submariner med dato - som kom langt utpå 60-tallet og som i utgangspunktet ikke har noe på en Submariner å gjøre.

Presiserer at det ikke finnes noen type av Submariner som Submariner no-date, Submariner uten dato osv. Det heter Submariner og Submariner med dato.

5513 any time.

Det er selvsagt en 16610 du skal ha.
Her får du all sjarmen Rolex har å by på (på godt og vondt);)
Slank kasse.
Cyclops over dato er et must.
Skrangle lenke.

For å få det beste fra to verdener går du for en 16610LV med den herlige maxiskiven.:mrgreen:

Cyclops er svært praktisk for de av oss som må ty til lesebriller - dvs hvis du trenger dato i det hele tatt.
Har selv valgt Rolex uten dato (EXP1), men synes at cyclops har blitt ett av varemerkene til Rolex og synes ikke den er stygge det hele tatt.

Tror jeg hadde kjøpt Sub med dato, jeg....

Lite sidespor, hva er årsaken til at Rolex laget 1665 med dato? Har det noen sammenheng med at denne var rettet mot profesjonelle (tenker lange dykk, dykkeklokke, dekompresjon)? Er det forøvrig eneste Rolex med dato uten cyclops?

Selvfølgelig må det dykkerur ha dato! Det er veldig viktig! Dykking er forbundet med enkelte farer. Sett at dykkeren får et illebefinnende og besvimer. Når han da kommer til seg selv igjen er det av største betydning at han lett kan lese av datoen for å kunne bestemme hvor lenge han har vært under vann. Av denne årak er det viktig at Submariner tåler både 200 meter dybde og har forstørrelse på datoen.

Uten dato kunne dykkeren kanskje fortsatt blitt under vann!

Derfor er det kjekt med dato på Submarineren!

8-D

Vet ikke hvor mange ganger om dagen jeg sjekker datoen på klokka:) Så klokke uten dato er et must visst det er slik at man kanske har mye logg føring o.l på jobb:) Tror nok uansett du blir fornøyd hva enn du velger.. Lykke til

Eh, hva om man dykker i mer enn 24 timer ... hvordan skal man holde rede på hvor lenge man har vært nede da?

Nei du, takke meg til sub med dato! :mrgreen: