Submariner hjelp og verdi

titan

Støttemedlem
Medlem
3. april 2014
Innlegg
878
Sted
Oslo
Trenger en ventepølse da nytt kommer inn i November.

Trenger hjelp å anslå verdi på en Submariner med dato kjøpt i Norge enten 2004 eller 2005.
Videre har uret fått full service hos Bjerke uvist når da uret har ikke blitt brukt på minst 5-6 år.
Uret skal ha en stor hakk bak på lokket samt på bezelen, insert mangler dotten også, han nevnte at de tre delene burde byttes etter råd fra Bjerke.
Han tror at papir og kort finnes, uvist ennå da uret er på et lager og jeg får svar på Torsdag.

Jeg vurderer å kjøpe denne herligheten av han og trenger deres hjelp å anslå kjøpsprisen og verdien på uret med og uten papirer samt evt. kostnadene for reparasjon på dette hvis mulig! :):rolleyes:

Uret skal til Bjerke før evt kjøp imens råder jeg meg her og bilder kommer på Torsdag. :cool:
Takker og bukker ;)
 
Redigert:
Takker!!
Får den under 20k faktisk :)
Spent på tilstanden, ser frem til torsdag..
Pris på bezel, insert og baklokk, er det noen som har en formening hva det koster?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Mener å ha hørt for ikke så lenge siden at Bjerke tar et sted mellom 5 og 6 tusen for en standard service av en sub. Dette er ikke info direkte fra Bjerke, vel og merke. Vet ikke prisen på bezel og baklokk (her må gjerne andre komme med innspill), men hvis du kan få den for under 20k tror jeg du kommer ganske godt ut av det, selv etter en service med bytte av både bezel og baklokk. Disse har vel gått for 35-40k i det siste, så sånn sett har du en del å gå på :)
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
Hva slags deal er dette? Under 20k er jo nesten gratis, selv med bytte av baklokk og service. Lenge siden jeg har sett en sub gå under 35.

Ville kanskje trippeltsjekket at alt er ok?
 
Skal først innom urmaker, trolig innen helgen! Kommer med bilder og oppdatering på saken etterhvert. ;)
Kanskje uret er i verre stand en presentert for meg, jeg vet det ikke før på torsdag.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: fettstykket
Solgte min '98 16610 uten B/P for 36k like etter siste prisøkning og det var tydeligvis ganske billig. Tror ikke dette er noen dårlig deal uansett. Komplett med ny service får du sikkert igjen 40 på sekundet,
Service ca 6k, og bezel pluss lokk omtrent det samme? Kjør på, lite å tape.
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
Hva slags deal er dette?

Ser at dette utsagnet kan oppfattes som noe krast, og det var ikke meningen. Bare stusset litt over at noen praktisk talt ville "gi" deg så mange tusen som diff på din pris og markedspris er. Hvis noe høres for godt til å være sant er det som oftest det..

Men for all del, unner alle sonens medlemmer en billig sub! :D
 
Dette er eneste bildet jeg har fått hittil.
Jeg kan ikke Rolex, kan noen fortelle meg her om noen feil etc..
Ser at insert er litt gåen og bildet er dårlig, men det er det jeg har nå. Flere bilder kommer etterhvert.
Klokken er presentert som norsk kjøpt, av en god venn av meg.

 
Fake klokke <-

Du ->

nTXnBE4jc.gif
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og titan