Submariner salgshjelp

Medlem
19. jan. 2012
Hei.
Har en submariner, sort skive, uten dato som jeg kjøpte hos Bjerke i Bogstadveien i 1997.
Klokken har ikke vært på noen service men har egentlig ikke vært brukt siste 10 år, reimen har slitase etter bruk.
Kan noen hjelpe meg med pris hva jeg kan selge denne for, og hvilken pris er for lav?
Er egentlig ute etter en Oris Diver 49-51mm som delbetaling hvis noen ønsker seg en submariner

Jeg kan dessverre ikke si så mye om hvilken pris du kan få, men IKKE selg den til førstemann som sender deg en PM med tilbud på 15k. Det er stor etterspørsel etter modellen du selger om dagen, noe som jeg vil tro gir en god pris.

Legg gjerne inn bilder samt hva du har av bokser og papirer så vil det være letter å gi et fair prisoverslag.

Jeg kan dessverre ikke si så mye om hvilken pris du kan få, men IKKE selg den til førstemann som sender deg en PM med tilbud på 15k. Det er stor etterspørsel etter modellen du selger om dagen, noe som jeg vil tro gir en god pris.

Legg gjerne inn bilder samt hva du har av bokser og papirer så vil det være letter å gi et fair prisoverslag.

Takk for svar, skal lage salgstråd , men sitter på ferie i utlandet uten klokken med meg og har forelsket meg i en oris :)

Mitt forslag er at du kjøper den en Oris, men beholder Suben...den har alt man begjærer i en klokke (Suben altså ;)), og det aner meg at du senere vil se på det som en tabbe om du lar den gå mot en Oris Diver i strl 50mm :cool:

Har du papirer og boks?
Har esken og alt som fulgte i denne ja, er dog usikker på om selve kvitteringen ligger i denne da jeg som sagt ikke har esken foran meg, den jeg kan si er at det grønne klistermerket under klokken har falt av etter bruk.

Hei.
Har en submariner, sort skive, uten dato som jeg kjøpte hos Bjerke i Bogstadveien i 1997.
Klokken har ikke vært på noen service men har egentlig ikke vært brukt siste 10 år, reimen har slitase etter bruk.
Kan noen hjelpe meg med pris hva jeg kan selge denne for, og hvilken pris er for lav?
Er egentlig ute etter en Oris Diver 49-51mm som delbetaling hvis noen ønsker seg en submariner

Reimen? Altså ikke lenke?

Hva er "egentlig ikke vært i bruk"?

Det med papirer teller også en del.

Hvis den ikke har lenke, mangler papirer, samt er godt moden for en service etter å ha ligget i en skuff i ti år så trekker dette en del ned. Da er jeg ikke sikker på om den bikker 20k.

Reimen? Altså ikke lenke?

Hva er "egentlig ikke vært i bruk"?

Det med papirer teller også en del.

Hvis den ikke har lenke, mangler papirer, samt er godt moden for en service etter å ha ligget i en skuff i ti år så trekker dette en del ned. Da er jeg ikke sikker på om den bikker 20k.
Beklager ordbruk, men klokken har den fete orginal metall lenken og alt som var i esken følger med hvis det er det du mener med papirer, bare for morro ny pris var 18900

Edit, siste 10 år har klokken kun vært i bruk ved spesielle anledninger.

Mulig at du ikke får noen prisantydning her i tråden da det sikkert er flere som kunne tenke seg å legge inn et bud.

Det er utrolig hva man finner av priser og annen informasjon på det store internettet. At flere -97 no-date ligger til salgs for rundt 25K f.eks. Om dette er den prisen de faktisk oppnår der ute i verden bør det vel legges til litt moms, og til slutt trekker man fra litt fordi klokker er relativt rimelige her til lands, legger til litt fordi du må regne med litt pruting - og vips, så legger du den ut på salgstråden for 27.500,-

Eller hva sier dere, Rolexgutter?

:D

PS: Du kommer til å angre dette salget i flere år, kanskje resten av ditt liv, så lytt til de som anbefaler at du beholder den.

Mulig at du ikke får noen prisantydning her i tråden da det sikkert er flere som kunne tenke seg å legge inn et bud.

Det er utrolig hva man finner av priser og annen informasjon på det store internettet. At flere -97 no-date ligger til salgs for rundt 25K f.eks. Om dette er den prisen de faktisk oppnår der ute i verden bør det vel legges til litt moms, og til slutt trekker man fra litt fordi klokker er relativt rimelige her til lands, legger til litt fordi du må regne med litt pruting - og vips, så legger du den ut på salgstråden for 27.500,-

Eller hva sier dere, Rolexgutter?

:D

PS: Du kommer til å angre dette salget i flere år, kanskje resten av ditt liv, så lytt til de som anbefaler at du beholder den.

Siden jeg ikke skal kjøpe tillater jeg meg å synse litt!

Syntes de 27.500,- Minuteman antyder var noe høyt med tanke på at du må legge ytterligere 5000,- i en service. Jeg tenker mer 23-24 tusen...

Beklager ordbruk, men klokken har den fete orginal metall lenken og alt som var i esken følger med hvis det er det du mener med papirer, bare for morro ny pris var 18900

Edit, siste 10 år har klokken kun vært i bruk ved spesielle anledninger.

Ok. Det er alt av kort/papirer som har nummer fra klokken, stempel fra der du har kjøpt den jeg mener. (uten at jeg vet hva som fulgte med en 14060 i 97.)

Da ville jeg sjekket hvor mye tid den avviker på et døgn, men litt over 20 000.

Nå unboxet jeg to rolexer i går, men hadde du lagt den ut for salg sånn du beskriver den nå for 23k for 14 dager siden så hadde jeg slått til. 25k så hadde jeg stått over.

Mitt forslag er at du kjøper den en Oris, men beholder Suben...den har alt man begjærer i en klokke (Suben altså ;)), og det aner meg at du senere vil se på det som en tabbe om du lar den gå mot en Oris Diver i strl 50mm :cool:

Helt enig- Orisen blir du antagelig lei av etter en liten stund.

IMHO bør en nok trekke for at klokken er 14 år gammel og det ikke er gjort service på den enda - coming up soon. Service koster vel ca. 5 000 så 22 - 23 er vel en ganske bra pris?

Er imidlertid ikke en ekspert og er ikke så interessert i en sub nå så jeg er kanskje litt negativ?

Jeg er helt sikker på at denne klokken kommer til å gå for 25K+. Hvor mye pluss kommer seg an på hva macrobildene viser.

En service hos Bjerke koster 4.500,- og inkluderer polering, børsting og nytt glass. Da har man en nydelig klokke i tilnærmet nystand som tikker og går i kanskje ti år eller mer før neste service. Og det til en pris i overkant av 30K.
Disse pengene får man igjen dersom klokken selges etter noen år.

Espen, dine uttalelser i denne saken må sees i lys av at du sannsynligvis er litt overdosert på Rolex i øyeblikket. Dette påvirker mer enn gangsynet. Helt sikkert. Det ville det iallefall ha gjort på meg.
;)

Nyservet er vel 28k greit for en 14060 på 14år. Dette dersom det ikke er hakk i den.. Den har jo ikke SEL? Så trekk fra 4500 og legg den ut for 23500kr EBO.

Enig, med mindre det har skjedd noe dramatisk med priser og etterspørsel de siste månedene. Et kjapt søk her på forumet viser at det gikk noen i fjor, fant et par ca. like gamle som den du spør om, pris rundt 23000 kr, men da med nylig utført service. Eksempel, http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?6734-FS-Rolex-Submariner-14060

Ble til og med bumpa etter en uke.. Markedet bestemmer dog hva den går for, og det har definitivt skjedd noe med prisen. Ny i dag er vel 44k?

Jeg er helt sikker på at denne klokken kommer til å gå for 25K+. Hvor mye pluss kommer seg an på hva macrobildene viser.

En service hos Bjerke koster 4.500,- og inkluderer polering, børsting og nytt glass. Da har man en nydelig klokke i tilnærmet nystand som tikker og går i kanskje ti år eller mer før neste service. Og det til en pris i overkant av 30K.
Disse pengene får man igjen dersom klokken selges etter noen år.

Espen, dine uttalelser i denne saken må sees i lys av at du sannsynligvis er litt overdosert på Rolex i øyeblikket. Dette påvirker mer enn gangsynet. Helt sikkert. Det ville det iallefall ha gjort på meg.
;)

Hehe. Neida. Jeg husker hva jeg tenkte for et par uker siden da 14060 stod høyest på lista. Hvis jeg antar klokken trenger en service så er det uaktuelt for meg å gå opp til 30K med service. Da er veien for kort opp til en telefon til Jørgensen.;)

Godt mulig han kan få over 25, men ikke fra meg. Ikke for tre uker siden heller. Husk at jeg stod over den til 23 i høst. Riktignok utan papirer, men på en 14060 teller ikke det så mye for meg.
En slik klokke skulle jeg ikke solgt igjen. ( hmmm deja vu, har jeg sagt det før?):D