Submariner salgshjelp

Takker for kjempemange og raske svar! Skal få laget salgstråd når jeg kommer meg hjem.
Til dere på pm, klokken selges ikke for under nypris 1997.

Dette har jeg ikke noe greie på. Men jeg lar med imponere av at en 14 år gammelt 14060 som er servet har en verdi på opp mot 30k. Rolex har definitivt gjort noe riktig. Man får vel en 14060 ferdig prutet for 37k ny? Jeg hadde gjettet på at man fikk et slikt tap i det øyeblikket man gikk ut av døra hos urmakeren.

Enig, med mindre det har skjedd noe dramatisk med priser og etterspørsel de siste månedene. Et kjapt søk her på forumet viser at det gikk noen i fjor, fant et par ca. like gamle som den du spør om, pris rundt 23000 kr, men da med nylig utført service. Eksempel, http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?6734-FS-Rolex-Submariner-14060

Ble til og med bumpa etter en uke.. Markedet bestemmer dog hva den går for, og det har definitivt skjedd noe med prisen. Ny i dag er vel 44k?

For under et år siden kom det no dater til salgs i hytt og pine mellom 20 og 25k. Når var sist man så en nå? Tror det var forsommern. Hvor mange wtb har ligget ute de siste månedene. Mange. Sågar en med teksten +- 25k prisen blir vi enige om.

For under et år siden kom det no dater til salgs i hytt og pine mellom 20 og 25k. Når var sist man så en nå? Tror det var forsommern. Hvor mange wtb har ligget ute de siste månedene. Mange. Sågar en med teksten +- 25k prisen blir vi enige om.

Mitt poeng, exactly.
Selv om jeg ikke hadde gitt mer enn 22K for den :p

@762mm, jeg bare MÅTTE skrive dette. Ikke ta det på alvor :D

Jøss, er for tiden i USA og så denne modellen flunka ny i butikk for noen dager siden til 6300$.

Kunne sikkert prutet 10-15% på den og fått den til 5500$, eller ca 35000 kr.

Hvis du kan si ja til de kriterier jeg skriver under så ville jeg lagt den ut for 24000,- + frakt.

Ingen hakk eller sår. Kun lette hairlines
Bezelinsert har ingen bruksmerker
Lenka er fortsatt tight (da den nesten ikke er brukt)
Urverket opprettholder riktig gangreserve, og urverket har fortsatt en tilfredsstillende nøyaktighet
Alle papirer og bokser følger med klokken.

Lykke til.

Hvis du kan si ja til de kriterier jeg skriver under så ville jeg lagt den ut for 24000,- + frakt.

Ingen hakk eller sår. Kun lette hairlines
Bezelinsert har ingen bruksmerker
Lenka er fortsatt tight (da den nesten ikke er brukt)
Urverket opprettholder riktig gangreserve, og urverket har fortsatt en tilfredsstillende nøyaktighet
Alle papirer og bokser følger med klokken.

Lykke til.

Sier meg enig med Sponon her.

22k - solgt på dagen
24k - solgt innen 1-2 uker
26k - solgt i år

;)

Dersom du ikke "må" selge for å finansiere ny klokke e.l. ville jeg absolutt beholdt den. Selv om det er tilfelle, at du må finansiere altså, ville jeg revurdert noen ganger også.

Du kan få 25k nå sikkert, men om 10 år er så er det ENDA færre som er komplett med boks og papirer. Hva med om 20 år? Prisstigning blir det nok, kanskje ikke en voldsom en, men det er kjekt å tenke på at det du har rundt håndleddet bare blir bedre og bedre. Absolutt en fin gave til barn eller barnebarn når de er voksne nok til å forstå hva de har..

(Jeg vet jeg snakker som om han har en 50 år gammel daytona, eller milsub, men realiteten er jo litt sånn at "bare det er rolex, så er det gull" for tiden..)