Submariner two tone STOPPET!!

Medlem
2. juni 2010
Sted
Bærum
Hadde i går en ganske "uggen" opplevelse med min submariner two tone.
Når jeg skulle sette den igang så ristet jeg den slik jeg pleier. Jeg tenkte også og trekke den opp noen runder , MEN da jeg jeg skulle trekke den opp kom jeg bare 2 runder før hele klokken stoppet og selve kronen "dro" ikke lenger slik den skal gjøre.(kronen gikk bare rundt uten noe lyd og motstand). Det virker som om noe inni klokken har "hoppet" av. Noe som har vært borti det samme problemet eller eventuelt vet hva dette kan skyldes? NB: klokken er fra 1998 og burde ifølge selger sendes på service. Klokken kjøpte jeg for ca 2-3 mnd siden av en anerkjent bruktklokke selger. Klokken er takstert av Alf Lie for 2 mnd siden, så det er ingen replica.

Håper noen vet hva dette kan skyldes. Lurer samtidig på om noen har erfaringer med service av klokkene sine hos Alf Lie.

Jeg hadde samme problemet med dama sin datejust, jeg skulle trekke den opp og fikk snurra omtrent 2 runder, så kjente jeg at noe skjedde. Den er på full service nå, men det var visst ikke så ille og fikse det problemet. Det var optrekksfjæren som hadde røket. Men Bjerke anbefalte en service da klokken var litt tørr og trenge ny olje.

Jeg hadde samme problemet med dama sin datejust, jeg skulle trekke den opp og fikk snurra omtrent 2 runder, så kjente jeg at noe skjedde. Den er på full service nå, men det var visst ikke så ille og fikse det problemet. Det var optrekksfjæren som hadde røket. Men Bjerke anbefalte en service da klokken var litt tørr og trenge ny olje.

Så "bra" og høre at det er flere som har opplevd det:D Sa de hvor lang tid servicen ville ta og eventuelt hvor mye dette koster?

Mener ikke det var store summen kun for å bytte fjæra, men en full service kom på et sted mellom 5 og 7 tusen alt etter hva de fant for godt å bytte, da regner jeg med at klokka er som ny når jeg får den igjen... Det skal ta mellom 6 og 8 uker før klokka er tilbake i Bergen... Fjære kunne de bytte i Oslo og sende klokka i retur om den løsningen var ønskelig.. jeg valgte å ta en service da dette ikke er gjort på lenge..

Ok. Ja, like greit og få alt gjort når man først skal gjøre noe. Takk for svar! Stikker innom urmaker imorgen og krysser fingrene at det samme skjedde med klokken min:)