Submariner vs. Pepsi

Medlem
29. jan. 2015
Hei Tidssonen!

Jeg har for øyeblikket en 16610, som jeg er veldig godt fornøyd med. Den er min eneste skikkelige klokke, og jeg har for øyeblikket kun lyst til å ha én skikkelig klokke. Det er bare et problem, og det er at jeg ikke får en Pepsi GMT fra Rolex ut av hodet. Jeg leser både på TRF, WUS og andre forumer om denne problemstillingen, men blir ikke klokere.
Så jeg vurderer å bytte ut min 16610 mot en pepsi for å finne ut hva jeg vil ha, og så evt. bytte tilbake om jeg angres.

Noen som har eid begge to her, som kan komme med noen innspill? Og dersom GMT, hvilken referanse, og hvorfor?

:)

Hei @Amund !

Ja, har en følelse av at det er det jeg kommer til å gjøre. Så får jeg eventuelt se over tid om jeg beholder begge to.

Ville beholdt sub og spart opp til GMT. Du løser et problem (får en Pepsi) men får et nytt problem (savn av sub)

Spare opp? Nei bedre å ta et banklån da, med rentene idag - Rolex prisene stiger jo i en hastighet som de
færreste greier å spare om kapp med..:)

• Liker
Reaksjoner: O.S.P
Hvis du får en strøken 16710 komplett til 45 så kan sikkert banklån være tingen men ikke til de prisene som er i dag til 52-55. Spare penger er det beste

• Liker
Var nok ment en liten smule ironisk dette;) Tanken var at ved å spare til feks en GMT som koster la oss si 52´ idag, for så å bruke noen mnd på legge opp dette, så vipps har GMT´n steget med 10´ i mellomtiden...

• Liker
Reaksjoner: O.S.P og Amund
Jeg har en 1680 fra 78 og en 1675 fra 69, nå blir GMT`en mest bruk, om det er pga den er nyest i samlingen er vondt å si men liker den best nå, men når jeg akkurat handlet submarineren var det likt med den..
Hvem som er best er vondt å si begge har sin sjarm men hos meg henger GMT høyest på listen om det er pga jeg har hatt den kortest er vondt å si men sånn er det i dag, om 6 måneder kan det være motsatt igjen.
Har du en komplett submariner hadde jeg prøvd å spart opp til en GMT og som folk sier så får du nok pengene igjen om du ikke liker den

• Liker
Takk for gode svar. Jeg må bestemme meg om jeg vil ha en 1675 eller en 16700/16750. Men etter noen våkne timer i natt, og litt tanker rundt det i dag så skjønner jeg at dere har rett. Jeg får skaffe meg en pepsi i tillegg til suben jeg eier.
Jeg har virkelig ikke lyst til å selge suben, da den er komplett og gir meg veldig mye glede. Så jeg får heller bare innse at jeg trenger (?) to kroner :)

Takk for gode svar!

• Liker
Reaksjoner: Newbie
Har de samme tankene, har en 5513 fra 1985 som jeg bruker mye. Selv om jeg har 30-40 klokker blir subben brukt mest. Om jeg kjøper en Rolex til blir det enten GMT eller Daytona... men å selge subben blir aldri aktuelt, minstegutten er allerede interessert i klokker og har spurt om han kan få subben når jeg er dau :)

Jeg hadde tidligere 1680, 5513, 16600 og en 1675. Alle ble solgt for mange år siden (lang, trasig historie). Nå har jeg 1675 igjen, og selv om den egentlig dekker de fleste behov i kraft av sin awesomeness, må en sub/SD til på litt sikt. Din konklusjon er spot on. Du behøver begge deler!

Ja, tror nok begge deler må til. I alle fall i første omgang. Ligger en kjempeflott 16750 ute til salgs på finn.no nå. Den har ligget ute en stund. Hvorfor det tror dere? Har litt lyst til å høre med selger om den, da den referansen er en av de jeg liker best.

Nei, slo den litt fra meg etterhvert. Har nettop lagt inn en bestilling hos @JørgenO på en IWC mark xviii "le petit prince" isteden. Falt rett pladask når jeg så den i innlegget om SIHH 2016 her fra tidssonen :) Så nå er det bare å vente. I mellomtiden sitter 16610en jeg kjøpte av deg godt på håndleddet daglig :)

• Liker
Reaksjoner: Amund
Nei, slo den litt fra meg etterhvert. Har nettop lagt inn en bestilling hos @JørgenO på en IWC mark xviii "le petit prince" isteden. Falt rett pladask når jeg så den i innlegget om SIHH 2016 her fra tidssonen :) Så nå er det bare å vente. I mellomtiden sitter 16610en jeg kjøpte av deg godt på håndleddet daglig :)
Fin klokke det:)

• Liker
Ja, gleder meg veldig til å få den på hånda. Veldig spent på å se hvordan den er :)