Suede rem til PAM320

Medlem
29. juni 2013
Sted
Asker
Har tenkt på en suede rem fra Heroic18 eller Swiss Ammo fra Ted Su. La imidlertid merke til OEM remmen Assolutamente i en annnen tråd, som jeg også synes kler klokken meget bra ut fra bilder. Jeg har ikke prøvd andre remmer enn OEM skinnremmen som følger klokken og har derfor heller ingen preferanser i forhold til hva kvalitet og komfort angår. Den medfølgende OEM remmen passer fint i forhold til hullene, men den er ikke mer enn akkurat lang nok til mitt håndledd på ca Ø18 cm. Erfaringer eller innspill imøteses med takk.

Finnes det en grei nettbutikk der det er mulig å bestille OEM remmer eller er det like greit å bestille av Bjerke?

OEM remmer (Assolutamente) hos Bjerke kostet når jeg kjøpte for noen måneder siden kr 3.500.- INKL. spenne.
De tar også imot bestillinger på spesialmål, men standard lengdene på OEM remmene er nå blitt økt en del, slik at nå passer de også for andre enn de med små Italienske håndledd.

OEM remmene er alergitestet. Jeg har etter bruk av enkelte 3dj part remmer, fått kløe og blitt litt rød i huden. Dette har aldri vært noe problem med bruk av OEM.

@Dr. Fiddy

Meget! Ser det er flere varianter Swiss Ammo fra Ted Su. Kan du si noe om hvilken du har? Disse remmene er etter hva jeg har skjønt også tykkere enn eksempelvis OEM remmene, noe som tilsier at en bør velge en størrelse lengre. Eller så er det kanskje mulig å oppgi håndleddets tykkelse ved bestilling.

Fantastisk bilde av fet klokke og rem. Det selger ;)

Redigert av en moderator:
Finnes det en grei nettbutikk der det er mulig å bestille OEM remmer eller er det like greit å bestille av Bjerke?

OEM kjøpes, og kan evt. bestilles fra en AD. Disse er derimot ganske høyt priset.
Anbefaler deg å se første tråden under Panerai linken, der finner du mange anerkjente produsenter av remmer som ofte overgår OEM remmene. :cool:
I tillegg kan du hos flere av produsentene få din egen spesiallagete rem.

@Dr. Fiddy

Meget! Ser det er flere varianter Swiss Ammo fra Ted Su. Kan du si noe om hvilken du har? Disse remmene er etter hva jeg har skjønt også tykkere enn eksempelvis OEM remmene, noe som tilsier at en bør velge en størrelse lengre. Eller så er det kanskje mulig å oppgi håndleddets tykkelse ved bestilling.

Fantastisk bilde av fet klokke og rem. Det selger ;)

Det er egentlig ikke noen spesiell type ammo. Jeg viste bare til et bilde han hadde av en ferdiglaget rem og spurte om han kunne lage en med tilsvarende lær, farge og slitasje, med stempler her og der, og søm slik og slik :)

Du bør nok påregne ca 0,5 cm ekstra lengde ift. OEM. Det er nok også litt prøving og feiling ift. hvordan du liker at den sitter og hvilken lengde du liker på "tail"-enden. Mitt håndledd er ca 19 cm og jeg liker best lengde 90/135 nå, etter å ha prøvd litt forskjellig :) Så for 18 cm håndledd, vil jeg tro at f.eks. 85/130 kan være verdt et forsøk...

Ted Su

Hvis kvaliteten på remmene fra Ted Su er like god som kundebehandlingen, så er jeg imponert. Jeg har ved tre anledninger sendt inn forespørsel på e-post hvor svarene har kommet like raskt som auto-reply, dog med grundig besvarelse hver gang og uavhengig når på døgnet tatt tidssonen i betraktning.

Da gjenstår det å bestille :cool:

@BRIO1368

Du må gjerne flytte posten til tråden Produsenter / leverandører av skinnremmer hvis du har anledning til det. Ser at jeg burde skrevet posten der. Takk for klistremerkene, for øvrig :)

Hvis kvaliteten på remmene fra Ted Su er like god som kundebehandlingen, så er jeg imponert. Jeg har ved tre anledninger sendt inn forespørsel på e-post hvor svarene har kommet like raskt som auto-reply, dog med grundig besvarelse hver gang og uavhengig når på døgnet tatt tidssonen i betraktning.

Da gjenstår det å bestille :cool:

Jeg har kjøpt en del remmer fra Ted Su, kvaliteten er helt rå! :) Bare å bestille!

Ser at man kan få med initisialer på remmene fra Ted Su. Noen som vet hvor de blir plassert på remmen?