Sumo eller Baby Tuna?

Medlem
27. des. 2014
Etter at far min fekk seiko dykkeren min er eg blitt enklokke man med kun orienten (har en gammal G-shock og).
Har lyst på en ny seiko, men klarer ikkje heilt å bestemme meg for vilke av desse:

Sumo

Link
http://www.shoppinginjapan.net/sbdc031

Baby Tuna

Link
http://www.creationwatches.com/prod...-srp637k1-srp637k-srp637-mens-watch-6373.html

Syns Sumoen ser best ut, men er litt skeptisk til 20mm lugs på ei so stor klokke.
Har ikkje prøvd eller sett noken av desse to IRL, og håper difor at noken her har noken tanker om disse to?
På forhånd takk :)

Hva med å vente litt og se an de nye "Turtle"-modellene, SRP777, 775 og 773, blant annet? 22mm lug width, ganske store kasser, men ikke FOR store. Finnes en egen tråd for dem. :)

Hva med å vente litt og se an de nye "Turtle"-modellene, SRP777, 775 og 773, blant annet? 22mm lug width, ganske store kasser, men ikke FOR store. Finnes en egen tråd for dem. :)

Har sett på dei og, men klarer ikkje å like utseende heilt på dei desverre. Samme med SKX007/009...

Sumo! 20mm lugs passer fint til kassen, som har buede linjer på sidene fra lug til lug. Vanskelig å få med tredimensjonaliteten i bilder, men formen er virkelig elegant:

FC317E31-60A8-47F1-ADF1-CF774CD40A14_zpspl9yyuym.jpg

D1503FFB-CD29-4242-A605-C8A8B0DFE531_zps1llqhwep.jpg

min er en SBDC005, som du ser av den orange skiven, men så vidt jeg vet er skivefargen den eneste forskjellen på de tre Sumoene.

• Liker
Reaksjoner: Callahan og JD83
Sumo er min favoritt, da gjerne i Orange og med lenke :)

Jeg har solgt denne to ganger og angret begge, liker kasse og skiven veldig godt så det er mulig jeg kjøper en til :)

• Liker
Reaksjoner: JD83
Har hatt begge, og har fremdeles BabyTunaen.
Flotte ur begge to, trur ikkje du går feil uansett kva du går for.
20mm på Sumo fungerer ok.

• Liker
Nydelig blåfarge, men bezelen kunne god ha vert svart etter min smak :) Vart vanskeligere enn eg hadde rekna med dette, godt eg har god tid på meg. Tenkte det skulle vere bursdagspresang til meg sjøl, og det er ikkje før i februar :)

Hatt begge, og må si at Sumo overgår baby tuna sånn rent value-for-money-messig synes jeg. Overraskende god kvalitetsfølelse på Sumoen imho. Det sagt så gjelder jo det Seiko generelt synes jeg, value for money altså. Opplevde det aldri som noe issue med 20mm lugs

• Liker
Er veldig begeistret for Sumo, dessverre ikke i boksen lengre. Som andre sier, på value for money scorer den meget bra.
Det eneste jeg kunne ønsket meg var faktisk at den hadde hatt 22mm lug size, da hadde den i mine øyne vært helt perfekt. Dog ikke noen stor sak og ikke derfor den forsvant.

• Liker
Reaksjoner: JD83 og Oddemann