Svindelforsøk?

Status
Stengt for ytterligere svar.
Okei, takk for svar!
Men ettersom jeg forstår riktig så er denne Thomas Rysstad et kjent navn? Men å bruke dine bilder og din tekst fra din annonse er over gjennomsnittet frekt. Er dette greit?

Ser også at dette nr er registrert under et annet navn, men det er tydelig at du vet hvem du snakker om siden du har etternavn. Vet ikke om denne TR følger med på forumet, men hadde vært morsomt å sendt han melding å hørt om det er han som har kjøpt klokken ny hos Askeland?

Det er ikke TR som kjøpte den hos Askeland, heller ikke meg, men en annen GG her på TS.

Jeg kjenner ikke til TR, men fikk en melding fra han i går via Finn, derav kjennskap til etternavnet.

Og nei, det er absolutt ikke greit! Hvis noen her kommer i nærkontakt med denne kronidioten håper jeg han kjølhales sakte med en negativ hilsen fra meg som det siste verden ga ham!

Syns også man skal være litt forsiktig med å stemple "Thomas Rysstad" som en bad guy, da dette kan være et tilfeldig navn eller identitet valgt av svindleren. Vi har sett flere eksempler tidligere hvor dette har blitt gjort

• Liker
Reaksjoner: Mulliner og Genta
Okei, så det er ikke mulig at denne TR er eier nr 4? Men jeg skjønner ikke med den informasjonen han har gitt ut ift. den informasjonen han har på sin FB profil at han tør. Bosted, hvor han er fra, arbeidsplass etc. har jeg fått opplysninger om. Alt dette står på hans FB profil.

Men som Jon Henrik skriver, mye mulig dette er kun bruk av ID til denne TR. Nummeret jeg har pratet med er registrert på en Abdelwahab. Denne TR har et eget nummer og adresse.

Foreslår at du videresender all informasjonen du har videre til Politiet, som sannsynligvis har fått flere lignende saker i fanget den siste tiden.

Navnet som er brukt, tror jeg som sagt er helt tilfeldig, og ikke noe som bør forfølges videre. I alle fall ikke av oss sivile.

Okei, så det er ikke mulig at denne TR er eier nr 4? Men jeg skjønner ikke med den informasjonen han har gitt ut ift. den informasjonen han har på sin FB profil at han tør. Bosted, hvor han er fra, arbeidsplass etc. har jeg fått opplysninger om. Alt dette står på hans FB profil.

Men som Jon Henrik skriver, mye mulig dette er kun bruk av ID til denne TR

Det er ikke lett å vite hvem som eier denne klokken nå, den ble solgt igjen av han som kjøpte den av meg før jul engang.

Infoen du har fått er iallfall godt nok til å glemme tilbudet (uavhengig om hans navn er ekte eller ikke) å se seg om etter en annen selger og klokke, i denne rekkefølgen.

Forøvrig er innleggene til Jon Henrik meget fornuftige og mindre affisert av affekt enn mine.

Det finnes ingen gratis lunsj. Gjør handel F2F. Kjøp selger før klokke. Ikke stol på noen om du er i det minste usikker. Bruk AD og bank om nødvendig.

Takk for gode råd, skummelt uansett dette med både ID tyveri og forfalskninger. Han gir seg ikke, sier han har klokken og er eier nr 2.

Takk for gode råd, skummelt uansett dette med både ID tyveri og forfalskninger. Han gir seg ikke, sier han har klokken og er eier nr 2.

Hei igjen og takk for PM. Iom at selger fra finn (kaller seg Thomas Rysstad) i tillegg til å benytte min gamle annonse (han henvendte seg til med i går via denne gamle annonsen) m/bilder og tekst også i kommunikasjon med damik prøver å henge meg ut (se bilde nedenfor) blir jeg pissed! Står for kjølhalingskommentaren min..., men det bør være rett person (ref innspill om ID-tyveri) under skipet:)

@damik Han er IKKE eier nr 2. Hvorvidt han har klokken eller ikke vet jeg ikke.

Forøvrig enig med deg, her er det bare å avslutte all kommunikasjon.

Lykke til i klokkejakten:) 216570 Polar er en FANTASTISK klokke!

• Liker
Reaksjoner: titan
Status
Stengt for ytterligere svar.